Ik ga voor het eerst linksrijden……………….. levensgevaarlijk!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

(21/8/05) Op zondag verlaten we the Lake District. Het kamperen was er goed maar we nemen ons ook voor daar nooit meer op een zonnige zaterdagmiddag op de bonnefooi een camping te zoeken. Richting Scotland maken we die dag flink wat kilometers. Als Ad het rijden zat is maak ik mijn debuut met links rijden en dat gaat best goed! In het servicestation vindt Ad een betere kaart. Mooi groot en heldere opmaak, meer details en dat voor maar £ 3,-.

OLYMPUS DIGITAL CAMERABij het terugrijden naar de M74 waarvan de oprit in Noordelijke richting onvindbaar lijkt maak ik bijna een crash. Ik kijk links ipv rechts en zie niet dat er iemand van rechts komt aanscheuren. Als ik wel kijk ben ik al half op de rijbaan en ik rem meteen. ‘Gelukkig’ reed ik heel erg zacht en kan ik meteen stoppen. De auto van rechts kan om me heen zwaaien met piepende remmen en rokende banden staat hij stil. Dodelijk bleek en witheet van woede komt de bestuurder zijn auto uit. Ik (ook geschrokken) maak een paar keer mijn excuus, leg hem uit hoe ik zo stom had kunnen zijn om niet naar rechts te kijken… Hij koelt af en rijd verder. In Dumbarton gaan we naar de tourist information voor nuttige info. Mooi boekje met een kaart van Zuidwest Schotland en info over Campings. Ad krijgt een gratis kaart, hij is helemaal in zijn nopjes

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(Foto: Ad Hofland) – In Luss, op de eerste camping aan de linker oever van Loch Lomond is genoeg plaats. In een kleine opklaring in de regenbui zetten we snel onze tent op. Daarna naar de pub, voor Haggis, bier en cider. De Haggis smaakt uitstekend! Toetje is ook lekker, de bediening is efficiënt. Tijd voor een kopje koffie.
De koffie is vreselijk vies. Slappe oploskoffie, het beruchte Engelse slootwater. Ik doe mijn beklag, ik drink nog liever thee dan dit bocht en ik vertel de man achter de toonbank;

“I can’t drink this coffee” – 
“Why not?” – 
“It’s too weak” – 
“So, you want it stronger then?” en voor ik iets kan zeggen pakt hij de kan, kwakt er een grote lepel instant koffie bij, roert een keer en zo krijg ik het weer terug. Het is nog steeds ondrinkbaar maar ik geef het op. We lachen erom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Geef een reactie

