Kerst in Swalmen

Mijn oudste zonen vieren Kerst in Limburg bij hun vader, mijn ex. Ze zijn 21 en 19 jaar oud en omdat ze studeren hebben ze een ov kaart. Dus ze pakken hun tas en gaan weg. Mijn oudste zoon vertrekt al vroeg vanuit Zwolle omdat hij via Amsterdam gaat om zijn vriendinnetje op te halen, middelste zoon stelt zijn vertrek uit tot eind van de middag.

Zo gaat het al jaren. Ezra zit erbij en luistert mee als ze het erover hebben. Wie het voorstelde weet ik niet meer maar zou Ezra mee mogen. Ezra (10) straalt, mee met zijn grote broers naar mijn ex, zijn vriendin en dochter (7) geweldig! Van mij mag het ook natuurlijk, maar de beslissing ligt vanzelfsprekend bij mijn ex en partner. Middelste zoon zal het zijn vader vragen. Ik reken nergens op maar als ik terug kom van een boodschap maandag tref ik een stalende Ezra. Ex had terug gebeld en hem zelf verteld dat hij mee mocht. ”Er gaan hier zoveel mensen komen daar kan jij ook bij!”

Ik pak zijn rugzak met kleren, tandenborstel en pyjama en druk hem op het hart om goed te luisteren naar mijn zoon onderweg in de trein en aangekomen naar mijn ex en partner en naar
”Ja ja ja!” krijg ik  te horen en word ik afgekapt. Een beetje bezorgd ben ik wel. Ik weet hoe druk het kan worden als hij met andere kinderen gaat spelen. Eind van de middag leveren we ze af op het station Zwolle en ze lopen zonder omkijken het station in.

Afijn, 1e Kerstdag gaan wij ook op stap zonder kinderen. Altijd leuk samen op stap.
Gisteravond kwamen we laat thuis. Een mailtje van mijn ex. Sowieso een bijzonderheid dat hij een mailtje stuurt. Meer dan één per jaar zal ik er tot nu niet gehad hebben. In het mailtje staat weinig tekst, 3 foto’s.
Hier leest Ezra voor aan Ragna, dochter van ex.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Op de pc heb ik de foto uitvergroot, ze lezen uit “Maria’s Kleine Ezel” Ik denk dat het helemaal goed gaat daar in Swalmen.
Ze lezen “Maria’s ezel’.

 

 

Geef een reactie

