Jonge schaakdichter

 

Toen ik me in de winter verveelde en de pijltjes het dartbord niet meer wilde raken


Ging ik met mijn broertje een partijtje schaken

Mijn broertje is er goed in, ik niet zo
Je hoeft maar even niet te kijken en, ho ho

Mijn broertje was er goed in, ik blijkbaar ook
We sloegen sloegen sloegen alles overhoop

Ik had geen stuk meer over alleen natuurlijk de koning anders had je verloren
Maar ik en hij had verder geen pion of toren

Mijn broertje zei ik ga spelen met Lise
Want we spelen toch remise

En ook al is mijn broertje zo aan het zeuren
Het zal me lukken het zal gebeuren

Ede, 10 oktober 1998
Tas, 10 jaar

Geef een reactie

