Zonder foto..

Een paar jaar geleden…..

Ezra, 7 jaar oud mocht logeren bij Opa en Oma om samen met Oma naar de inkomst van de goede Sint te gaan kijken. Op zondag hadden Ad en ik hem uit Wezep opgehaald. Ze hadden het heel gezellig gehad vertelde mijn vader,

er was maar één klein minpuntje… Jaren daarvoor, toen Ezra er nog niet was en grote broers Tas en Jos ongeveer zo oud waren als Ezra zijn mijn ouders een keer met Jos en Tas (± 9 en 7 jaar dus) naar Walibi in Biddinghuizen geweest…… toen het nog geen Six Flaggs*) heette. “Onze dag kon toen niet meer stuk” was het trotse commentaar van mijn vader en hij heeft het verhaal heel vaak verteld. De foto werd ingelijst en hangt ergens in huis.
“Dan staat daar bij de ingang van het park een fotograaf klaar“…. En ze waren toen met zijn vieren op de foto gegaan had mijn vader verteld,
“Papa moest hier staan en mama daar naast de kinderen……. “
 

Mijn vader heeft op dat punt meteen geprobeerd uit te leggen dat zij opa en oma waren. Daar had de fotografe het moeilijk mee, cq ze wilde het liever niet geloven.
Opa&Oma&kleinzonen gaan die dag het hele park door en aan het eind van de dag (dit stamt van voor het digitale tijdperk) kon je bij het verlaten van het park de foto ophalen. Daar troffen ze de fotografe weer.
“Nou,” vertelde mijn vader genietend,
“de fotografe had de foto aan al haar collega’s laten zien en niemand had kunnen zien dat ze opa en oma waren!”
Ezra moest de ingelijste foto van Opa, Oma, Joris en Tas in Walibi bewonderen, hij kon er wel een kritische noot bij plaatsen.

“Toen waren jullie nog niet zo oud als nu he?”

 

 

Was zijn vernietigende commentaar.

 

*) Later werd het weer Walibi.

Geef een reactie

