Eilandhoppen van Arran naar Kintyre

Photobucket In 2005 hopten we naar Mull, Iona en Staffa. In 2006 hopten we vanaf John O’Groats naar de Orkney eilanden en later vanaf Oban naar the Inner Hebrides. In 2007 hopten we vanaf Skye naar we North Uist, South Uist, Eriskay, Harris en Lewis. Oftewel the Outer Hebrides. Photobucket Het is een vast onderdeel van onze vakantie geworden, met een veerboot naar een van de kleinere eilanden hoppen. Wens van Ad; om van Campbeltown naar Ballycastle (Ierland) te varen maar die veerdienst is uit de vaart genomen en ieder jaar belooft de VVV Campbeltown dat hij weer gaat varen….. wij wachten nog. Wie weet in 2009?Photobucket
Voor kleinere veerboten is het “Roll on – Roll of” systeem nog in werking.
Photobucket
Photobucket

Dit jaar gingen we vanaf Ardrossan met de boot naar Broddick op Arran en 2 dagen later gingen we met een klein veerbootje van Lochranza naar Cloanaig op Kintyre. Er konden max 18 auto’s op de boot. Op de parkeerplaats was dat al aangegeven.

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Photobucket
Kintyre, here WE come!

Photobucket
 

5 thoughts on “Eilandhoppen van Arran naar Kintyre

    • Ooit nam ik de ferry van Mallaig naar Skye.
      Rondom de aanlegplek van de Ferry liepen wij wat rond en inderdaad een prachteiland.

      Later kreeg ik spijt dat ik niet verder het eiland heb onderzocht.
      Met het drinken van Talisker en Te Beagh probeer ik die schade in te halen.

      Vriendelijke groet,

      • Hoi Rob, wij kwamen ooit niet verder dan de haven van Maillaig (daar stopt de Harry Potter trein) en keken spijtig naar de verte waar Skye moest liggen. Dat hebben we in een later jaar goed gemaakt, en rondgereden op het prachtige Skye.
        Nu vind ik het leuk dat er nog eilanden zijn die we nog niet bezocht hebben. Dit jaar Islay en Jura……..

        • De treinreis van Glasgow naar Mallaig vind ik een geweldige ervaring. Net als de sterke verhalen in de havenkroeg van Mallaig. Isla en Jura heb ik ook met veel plezier gedronken. Maar de eilanden ken ik (nog) niet.
          Veel plezier met jullie verdere eilandhoppen.
          Vriendelijke groet,

Geef een reactie

