Campbeltown – geen panorama’s maar pool-les voor Ezra, in de kroeg.

Photobucket

In campbeltown eten we in een pub, the Feathers Inn. Het is een echte ouderwetse pub. Een die vroeger helemaal blauwgerookt zou zijn. Hier en daar vaste vloerbedekking die evenals het meubilair betere tijden gekend heefd. Aan de muur een gigantische breedbeeldplasma scherm en er is een voetbalwedstijd op.
Photobucket

Photobucket

Voor ons is het blauw tegen geel en Ad zoekt uit wie tegen wie speelt om te voorkomen dat we op de verkeerde momenten gaan juichen. Blijkt Glawgow Rangers (blauw) tegen een Litouwse (geel) ploeg. Het mag duidelijk zijn dat de vaste kroegtijgers voor the Glasgow Rangers zijn. Zij zijn aanvankelijk aan de winnende hand maar na een kwartier ploeteren nemen de Litouwers het over, en maken het ene doelpunt na het andere: exit voor the Glasgow Rangers in weet ik veel welke leage.“Owl Centre”, daar wil ik naar toe. Ezra ook en Ad slepen we mee.

Het eten is niet duur. De keus op de kaart is niet groot. Ad en ik gaan voor de fish&chips, Ezra kiest baked macaroni cheese. Volgens mij kwam de macaroni zo uit een blikje, en het bord werd aangevuld met patat. Ezra vond het heerlijk. Verder waren de borden voorzien van een toefje salade.

Na enige tijd ga ik op zoek naar de wc. Dat is even zoeken, ik moet het poolzaaltje door, een gangetje dat de hoek omgaat en daar is het dan. Ik doe niet zo moeilijk over wc’s, als er maar een is is mijn motto maar hier wordt ik aangenaam verrast: vergeleken met de pub zelf is het er licht en nieuw aangelegd en brandschoon. Terwijl ik in de pub op diverse plekken aan de vloer blijf plakken.

Campbeltown heeft een

Dit uiltje is afkomst uit de streek van Afghanistan, Pakistan,Tjadikistan, Oezbekistan, Turkmenistan, Kazachstan. Kortom we noemen hem Stan. Dankzij DNA onderzoek wisten de man van het centrum dat Stan een meisje was…. dus daar waren ze nog over aan het nadenken.Photobucket

Voor het eten wilde ik wel naar een andere kroeg…….maar Ad had de ‘special’ voor de volgende avond al gezien…..Kip gevuld met Haggis.

Op zich was de sfeer in de pub niet verkeerd. En Campbeltown is niet zo bruisend en werelds dat ik verwacht dat het in andere pub anders zal zijn.

Ezra kiest voor Fish&Chips en verdwijnt naar het poolzaaltje en hoor ik even later van de barvrouw dat hij zijn eerste pool-les krijgt.

“Kijk zo doe  je dat”Photobucket

“Oke!”Photobucket

“Nee, Zo!”

Photobucket

Ezra kwam wat later om zijn eten op te eten.

In de kroeg was een ander drama gaande; iemand had de programmering van de tv ontregeld. En ze konden het kanaal met de wedstrijd van die avond niet meer vinden. DRAMA! Men zat enigzins ontgoocheld aan de bar….. hoe nu verder? Ezra, die hier niets van mee gekregen had kwam zijn toetje bestellen…..zonder woorden draaide barvrouw zich naar de kok, die in de deur van de keuken stond te staan….”Regel jij dat” sprak ze zonder woorden. Het drama van de voetbalwedstrijd was even belangrijker.

Later kwam iemand om het op te lossen en konden we de wedstrijd van die avond zien:
Celtic tegen Man C.

Geef een reactie

