Uit eten, lekker!


Foto: Internet
Het zal niet veel meer geweest zijn, het ‘verrassingsmenu’ wat we voorgezet kregen. Wel nog een ietsje mooier. Ik stuurde een boze brief,

Aan Restaurant Nada *)


t.a.v Directie
Centrumwal 99
8022 AA  ZWOLLE

Zwolle, zondag 5 oktober 2008

L.S.,

Afgelopen zondag hebben wij, mijn echtgenoot en twee kinderen in uw restaurant het Verassingsmenu gegeten. Het was bijzonder en heerlijk.

De bediening uitstekend en attent. Om de 2½ minuten kwam hij vragen of we nog iets te drinken wilden bestellen. Hij heeft ons meermalen gevraagd of alles naar onze zin was. Toen had ik niet het lef om NEE te zeggen. Die vraag hebben we routinematig met ja beantwoord.

Daar heb ik al de hele week de tyfus over in. Daar hebben wij nu al de hele week over nagedacht. Achteraf gezien hadden we dat niet moeten doen. Wij hebben alle vier één sterk punt van kritiek. We kregen iets dat in mijn holle kies ging. Het was veel te weinig.

Over het voorgerecht niets dan lof. Het zag prachtig uit, echte kunstwerkjes. Voorgerechten horen klein te zijn.

Echter het hoofdgerecht bij het hoofdgerecht was een vergrootglas op zijn plaats. Ik moest denken aan een mop, waarbij de ober vraagt: “Hoe vond u de biestuk? “Nou heel toevallig ober, ik schoof twee doperwtjes op zij en toen vond ik hem.” was karig. Normaal gesproken ben ik van ons gezin de enige liefhebber van salades. Afgelopen zondag was de salade op voor ik kon opscheppen. De hongerige kinderen (want we gingen uit eten) hadden de heerlijke salade bij gebrek aan voldoende eten opgegeten. De kom rijst met kokos was ZO op was zo lekker dat we makkelijk een 2e kom hadden kunnen consumeren. Ook de porties van de andere gerechten kleiner dan ik ooit in een restaurant meegemaakt heb waren aan de kleine kant.

Totale kosten € 129,–.

Bij Nada.

We zijn daarna door gefietst naar de Wok&Go op het Kerkplein en we hebben daar alsnog voor
€ 30,– aan noedels en loempia’s gegeten.

Achteraf gezien denk ik niet dat het uw bedoeling is klanten deze slechte reclame met vrienden communiceren dat klanten hongerig uw restaurant verlaten.  En dat het dus Stom! Bijzonder stom van ons jammer is dat wij afgelopen zondag niet gelijk helder aangegeven hebben dat wij erg ontevreden zijn over de pure afzetterij prijs/kwantiteit verhouding  van het eten in uw restaurant.

Graag verneem ik van u wat u denkt hieraan te kunnen doen? Ik wil graag terugkeren gratis en voorniets genoeg te eten krijgen.

Met vriendelijke groet,

Karin van Vliet
Componiststraat
8013 AA  ZWOLLE
0612 345 678

*) verzonnen naam en adres. Ik heb de brief echt verstuurd en ik hoop op een positief antwoord.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Wat kregen we te eten?
Een prachtig voorgerecht. Niet veel, maar bij een voorgerecht mag dat. Het was ware kunst en ook erg lekker.
Het hoofdgerecht voor vier volwassen eters. pp twee heel erg kleine stukjes biefstuk van een gram of dertig. En een net zo klein stukje eendeborst. En voor ons alle vier één kom kokosrijst. Niet groot, niet vol. En één kom gewokte groenten. Niet groot niet vol. Verder één kom komkommer salade. Geen idee of het lekker was het was op voor ik wat kon pakken. Toetje was net als het voorgerecht prachtig. Erg lekker, en weinig.

Geef een reactie

