Afscheid van een bijzondere voortuin

Deze bloemen zijn nu,

ook al is het allang November nog te vinden in onze mooie tuin. Photobucket

Links een Zonnehoedje, rechts het lieflijke Vergeet-mij-nietje. Dapper houden ze vol. Niet lang meer… Dit is het pronkstuk van de voortuin. Vaak ben ik hier te vinden als ik weer eens moeite heb om mij staande te houden in het mannenhuishouden…. Photobucket

Echtgenoot wil de tuin laten veranderen. Alle waaltjes verwijderen en de bielzen weg. De bielzen weg? Maar die zijn zo mooi! Toch? 

Photobucket

Ik vind zo ze zo rustiek. Zo mooi geïntegreerd met het planteleven van de tuin.Photobucket

Echtgenoot is onverbiddellijk. Het gaat gebeuren en daarmee uit. Hij denkt dat de tuin de verkoopbaarheid van het huis vermindert. En dat de buurt zich er aan ergert. Ik begrijp het niet, zoveel mooie bloemen tussen het groen, niet mooi?

Waar vind je zo’n mooie tuin?Photobucket

Photobucket

Deze maand gaat het gebeuren. Alle verschillende waaltjes van het pad, het terras en de parkeerplaats worden op een hoop gegooid. De bielzen worden afgevoerd, en daarna wordt de bovenlaag van de tuin afgegraven. Dan worden parkeerplaats en pad naar de deur opnieuw aangeleg, parkeerplaats iets ruimer. Van de waaltjes die over zijn komt er weer een terrasje, dus het bankje kan blijven. In het stuk tuin wat overblijft komen onderhoudsarme planten. Met bloemen. De Zonnehoedjes links in de hoek komen terug. 

 

 

 

Photobucket

Ik weet het niet meer. Ik zal de bloemen vreselijk missen. Echtgenoot verheugt zich nu op de dag dat een shovel komt om de zaak grondig af te graven. Volgens het hovenierbedrijf is dat nodig omdat het onkruid overal zit. En dan te bedenken dat het allemaal mijn eigen schuld is. Het was mijn idee om een hovenier te vragen of ze de heg wilden onderhouden. Zeg maar net als de glazen wasser af en toe langskomen, snoeien en klaar. Dat kon natuurlijk en dat gaan ze ook doen…… maar als ik had geweten dat die lui gelijk met echtgenoot over de hele tuin zouden gaan praten had ik mijn mond wel gehouden. 

Wordt vervolgd……Nou de blommen nog
Het werk is begonnen
Morgen komt de shovel……. ik neem afscheid
Afscheid van een bijzonder voortuin…

Geef een reactie

