Mislukt!

PhotobucketEen tijdje geleden las ik een krantenartikel over het fenomeen ‘mislukte foto’. Vroeger, in de tijd van de analoge fotografie bracht je je rolletje weg, en ging je een paar dagen later het resultaat halen.
Vaak zaten daar foto’s bij die niet helemaal, zeg maar helemaal niet geworden waren zoals je bedoeld had. Dat kon komisch zijn.
Koffie zetten is het eerste wat ik doe ’s morgens. Dat bakje is het lekkerste bakje van de dag. Ook vanmorgen liep ik naar de koffiezetter en deed er voor 2 bekers water in. 

Voorbeeld bij het krantenartikel was een poging in een dierentuin apen achter glas te fotograferen. Dankzij de flits en het spiegeleffect van het glas was het een portret van het kijkende gezelschap geworden.

Nu kijk je op de display van je camera en met de ‘delete’ knop verdwijnen al je mislukkingen! Boven een foto van mijn eerste cappuccino nadat echtgenoot een espressomachine gekocht had.

Niet alleen de foto is duidelijk mislukt, de cappucino was ook ondrinkbaar!

Photobucket
Koffieleed vanmorgen….

Binnenkort gaan we weer kamperen, en ik bedenk dat ik misschien beter koffie zetten kan met de cafetière. We hebben er twee, een kleine van glas en een grotere van kunststof. Ik ben er nog niet uit welke het beste mee kan.

Eerst neem ik de grote cafetiëre van kunststof. Er staan streepjes op en ik maak één bakje. Het wordt slappe meuk. Dan de kleine glazen waar ik al vaker een straf doch smakelijk bakje in gemaakt heb. Geen idee wat ik fout doe (zonder koffie denk ik nog niet zo helder) maar dit is ook ondrinkbaar.

Ik geef het op, IK WIL KOFFIE!

Ik giet een beker water in de gewone koffiezetter, doe koffie voor één beker in het filter en vergeet even dat ik er al voor 2 bekers water in gedaan had…… ook de 3e keer (en dit keer is het logisch) wordt het slappe meuk. Bij de 4e poging controleer ik elke handeling…… jawel met de JUISTE hoeveelheid water maakt de koffiezetter prima koffie.

Geef een reactie

