Collega’s van mijn echtgenoot hebben medelijden met me…

 

Echtgenoot heeft op het werk een whiteboard en als hij de ruit van zijn zuurkast meerekent, staat hij daar per dag minsten eens een uur voor, tekenen, vegen, praten, nadenken, overleggen, uitleggen, uitvinden, etc. etc.  Al heel lang had hij de wens om thuis ook zo’n ding te hebben. Maar ja, 500 euro (volgens de jongens van de Interne dienst op het werk) dat had hij er niet voor over. Bovendien, waar moest het ding hangen. Al onze muren zijn voller dan vol. Iets waar ik grote moeite mee heb en hij wist dat ik er een probleem van zou maken als er iets bij zou komen. Op een avond vroeg hij mij of ik er een probleem mee had als hij de wand links van het wandmeubel wit zou verven om er een whiteboard overheen te hangen. Ik wou dat ik een foto had gemaakt om te laten zien hoe lelijk het eerst was. Ooit hadden er twee grote NASA posters gehangen. Indertijd had de ex het huis verlaten en het huis vooral leeg achtergelaten. Om die leegte te vullen had echtgenoot lukraak door de hele kamer die grote blauwe posters opgehangen. Niet met spelden of behanglijm maar met bisonkit. Voor de eeuwigheid dus, helaas ik vond ze vanaf het begin lelijk. Vooral de manier waarop ze her en der lukraak een plekje gekregen hadden maakte de inrichting erg druk. Ik hou van rust. 

Later waren er twee posters, links van het wandmeubel overgeschilderd met ijzerglimmer verf. Op zich een aardig idee. Met magneetjes kon er van alles opgehangen worden. Alleen in de loop van tijd ging het ijzer in de verf oxideren en werd het steeds minder magnetisch, als er een deur open stond en het waaide ietsje naar binnen dan vielen de magneten en ansichtkaarten naar beneden. Boven deze twee donkere vlekken hing een Lord of the Rings landkaart. Ik vond de plek zo druk en zo lelijk dat vervanging met een echt whiteboard de muur alleen maar mooier kon maken, Dus ik zeg doen!

 

Op Internet bleek een whiteboard voor particulieren voor €69, – leverbaar, hoppa meteen besteld, afgelopen woensdag werd het afgeleverd. En nu hangtie er. Echtgenoot is er zo trots op dat hij met foto’s op zijn camera aan collega’s liet zien dat hij thuis nu ook een whiteboard heeft. Zodat hij mij (of ik dat nu wil of niet) alle chemie vraagstukken uit kan leggen.

De laatste vrouwelijke collega die hij dit vertelde liep hoofdschuddend weg en mompelde dat ze medelijden met me had…….. 

2 thoughts on “Collega’s van mijn echtgenoot hebben medelijden met me…

Geef een reactie

