Deze is met foto………………. dank zij Opa!

(Foto: H. van Vliet) Zes of zeven jaar oud is Ezra hier. Het rode vestje dat hier nog ruim om hem heen valt is heb ik enige tijd geleden als ‘hopeloos te klein’ afgevoerd. Mijn vader was één keer eerder naar Walibi geweest.  (De tijd dat het nog Flevohof heette en wij in ’t Harde op fietsafstand woonden tel ik even niet mee) Een jaar of 9 eerder, toen Ezra er nog niet was, zijn mijn oudste zonen, toen 7 en 9 jaar oud, met Opa&Oma naar Walibi geweest. DE foto van die dag hangt nog steeds aan de muur.

Ezra wilde natuurlijk ook dolgraag met Opa&Oma naar Walibi Flevo, of Six flaggs. (Het pretpark is zo vaak van naam veranderd dat ik steeds vergeet hoe het nu heet) Opa begreep dat wel. Oma zag het niet meer zitten, het werd een dagje Opa&Kleinzoon. Ezra vond alles best zolang ze maar naar Walibi gingen! Opa en kleinzoon hebben een geweldige dag gehad, Ezra kwam stralend thuis. Mijn vader was helemaal kapot, niet alleen zag iedereen meteen dat hij Opa was, hij voelde zich ook 10 jaar ouder. Dan zijn pretparken vermoeiend. Gelukkig was er een waterschietspeelparadijs onderdeel waar Opa aan de kant mocht zitten kijken met een kopje koffie of zo terwijl hij toekeek hoe Ezra meer dan een uur dolle pret had.

Foto’s gemaakt gemaakt natuurlijk. Van bovenstaande foto waar Ezra door de de Walibi geknuffeld word wilde mijn vader een vergroting hebben. Zo gezegd zo gedaan, alles geregeld bij de fotograaf. Na een paar dagen ging hij zijn foto ophalen. Trots liet hij de andere klanten meekijken toen de foto uitgepakt werd. Een van de vrouwen die ook stond te wachten reageerde heel verrassend: 

 “Kijk dat is mijn zoon!” Mijn vaders mond viel open van verbazing maar de trotse opa in hem sprak haar snel tegen, 

 “Nee, dat is MIJN kleinzoon!” Toen legde ze het misverstand uit. IN het pak van de Walibi liep haar zoon. Dat was zijn vakantiebaantje…… namens haar zoon schreef ze nog een felicitatie (Ezra was inmiddels jarig) aan Ezra.

 

Geef een reactie

