Het probleem van de eenling

In 2003 kwam ik met mijn drie zonen in Zwolle wonen. De oudste twee deelden toen de grote slaapkamer. In 2004 ging de oudste zoon (18) op kamers wonen en bleef zoon nr. 2 alleen op de Master bedroom achter.
April 2009 gaat ook zoon nr. 2, 20 jaar oud op kamers wonen. In de kast vond ik erg veel afgedankte kleding die in zakken in de Humana bakken gestort heb.
 
Afgelopen herfstvakantie besluiten we dat jongste zoon naar de grote slaapkamer mag. Mooie kans om jongste zoon (12) te leren dat we dat ordentelijk gaan doen (jongste hoorde mij zuchtend aan) dus: eerst ruimen we de grote slaapkamer helemaal leeg, met name de kast. Ik dacht dat ik alle kleding al opgeruimd had. Echter verstopt achter een erg grote knuffelsneeuwpop lag nog een sok.
 Hoewel, één sok maar? Nee, achter die ene lag er nog een. Steeds meer sokken trok ik er achter de andere spullen vandaan. Witte sportsokken dus die waren van oudste zoon geweest.
(mijn systeem om in de was de sokken van de mannen uit elkaar te kunnen houden. Echtgenoot had zwarte, oudste zoon had witte, middelste zoon grijze sokken. Alleen de voeten van jongste zoon waren toen zoveel kleiner dat ze zonder systeem herkenbaar waren)
Sok na sok legde ik op de grond neer. Grote vraag was, hoeveel van deze sokken waren nog in bezit van partner?
 

Na telling lagen er zeventien sokken op de grond waarvan er twee bij elkaar hoorden. Die twee waren de meest versleten vodden van allemaal…..

Wat is dacht toch met mannen, waarom bewaren ze hun eenling sokken op een verborgen plek. Hoe moeten ze zo ooit met de andere helft van het sokkenpaar verenigd worden? 

Met ex heb ik deze discussie ook al eens gehad, en ook jongste zoon bleek zijn eenlingen onder het bed te verstoppen….. Valt dit nu onder de noemer ‘mannenlogica’?

 

 

 

2 thoughts on “Het probleem van de eenling

Geef een reactie

