Hoe het kwam dat ik Dotje ontmoette

“Twee en drie november moet ik naar Geleen, ga je mee?” Vroeg echtgenoot een maand of wat geleden.

“Dan neem ik een 2-persoons kamer en gaan we samen romantisch eten en ook naar de verjaardag van je broer in Weert!”

Het leek mij een leuk idee. Een tussentijds bliksembezoek van jongste broer met zijn oudste zoon aan ons Zwolle leerde dat broer P. net zo enthousiast zijn verjaardag viert als ik, liever niet eigenlijk. Welkom waren we altijd, maar die ene datum in november had voor hem geen extra waarde. Oké! Bezuinigende krachten binnen DSM reduceerden de 2-daagse happening tot één dag op de site, een overnachting was ook niet meer nodig. Meegaan leek me nog steeds leuk. Wat zou ik overdag dan gaan doen?

“Is het ver van Elsloo?” vroeg ik.

“Nee, dat is vlakbij hoezo?” Ik zat te denken een bezoek aan mede blogster Antoinette. Eerst even een mailtje sturen. Niet alle bloggers zijn er aan toe om andere bloggers ook echt te ontmoeten. Antoinette was er meteen voor. We hebben wat gemaild over wat we konden gaan doen. Maastricht was een mogelijkheid. Die stad is voor mij een vage herinnering, mijn ex is er geboren en getogen en in de jaren 80 kwam ik er met hem wel eens. Mooie stad, en vooral heel anders dan de andere ook mooie steden in Nederland.

Met jongste zoon doorgesproken wat hij wilde eten. Poeh, die jongen drukt zwaar op ons budget. Twee pakjes noedels (± 60 gram/stuk – gem. prijs € 0,50) wilde hij. Één voor het sporten en één voor na het sporten. Hij ze ging zelf halen bij de Toko aan de Rembrandtlaan, geregeld. Maandag 5:45 stond ik op en 6:40 zorgde ik ervoor dat jongste zoon ook stond, 6:45 reden we naar DSM Zwolle collega W. op te pikken. Wat of ik ging doen vroeg W. aan mij? Ik vertelde dat ik een afspraak had met iemand die van Internet kende. Nog niet eerder ontmoet? Nee, dit werd de eerste keer. Poeh, dat leek haar vreemd.

“Wat of ik ging doen als het tegenviel?” Ha, daar had ik nog niet over na gedacht. Ging ik ook niet doen ik zag het nog wel. Ergens op een Carpoolplaats bij Arnhem haalden we collega A. op en met goed gevulde auto gingen we verder. File rijden bij Ewijk natuurlijk en helaas pindakaas de tunnel bij Swalmen was nog steeds gesloten. Keurig op tijd stonden we 10:05 bij Chemelot in Geleen. Ik paste de adressering in de TomTom aan en reed naar Elsloo. Het dorp bereikte ik zonder problemen toen het schermpje op grijs ging en niet meer bewoog.

“Elsloo dat is maar drie straten!” had echtgenoot nog gezegd……. Hmm echt groot is het niet maar het zijn er flink wat meer dan drie. Ergens in het centrum vond ik een P + Plattegrond. Ouderwets kaart leeswerk moest er aan te pas komen. Aha, ik was er bijna. Een keer links en twee keer rechts kwam ik bij de straat waar ik kon parkeren. Yes!  Natuurlijk moest ik het gebouw waar haar appartement is twee keer rondlopen op zoek naar het juiste nummer, enthousiast als ik ben was ik het eerste portaal straal voorbij gelopen…… dat was nou net haar voordeur. We hebben een gezellige dag gehad. Niet op stap met de auto maar gewoon koffie drinken en toen het droger werd een mooie en pittige wandeling door het Limburgse bos. Toch weer anders dan de Veluwe en Salland.

Antoinette ik vond het harstikke leuk. Nog bedankt voor de mooi wandeling en die boterham met kaas was verrukkellijk!

 

 

 

 

 

de kogel-houtskoolzwam 

 

Geef een reactie

