London op woensdag

In het donker kwamen we in Hoek van Holland aan. Op de boot was het akelig stil. Meer bemanningsleden dan passagiers aan boord.

Ik sliep als een blok. Noch van het wegvaren ergens om 22 uur zoveel als van het aanmeren in de vroegte heb ik iets meegekregen. Pas toen via de telefoon/luidspreker in alle vroegte werd aangekondigd dat het ontbijt klaarstond op dek zeven zat ik rechtop in mijn bed.

 

7:10 de trein van Harwich naar Liverpoolstreet station in Londen. In het begin hadden we alle ruimte maar voor Londen zat hij stampend vol. Alhoewel, het begrip ‘stampend vol’ kreeg voor mij nieuwe betekenis toen we bij de metro aankwamen.

 

 

’s morgens begin het met lekker helder weer. Ons volgende doel; Harrods!

 

Ik ben geen doorgewinterde shopaholic, IK had eerst een bakje koffie nodig. Geen probleem, Starbucks zit overal dus ook bij Harrods aan de overkant.

 

Na de koffie waren we klaar voor de ‘Harrods experience’ buiten zagen we dat Starbucks een leuke buur had: “Wasabi”, een Sushibar. Na een snelle inspectie van de prijzen hadden we alvast onze lunchplek gevonden!

 

 

Deze foto is illegaal gemaakt, op de mode afdeling is fotgraferen verboden. Ik had geen idee, dus ik deed het open en bloot en kreeg meteen te horen dat het niet mocht. Braaf als ik ben ging mijn camera toen weer in de tas. Deze jurkies stonden er vast op 😉

 

Zeker drie uur hebben we bij Harrods rond gelopen. Nauwelijks wat gekocht. Een echt Harrodsetuitje, 3 boeken, een Rudolph rednoosedreindeer in het klein meer niet. Leuk om mee te maken maar ik heb mijn portie voorlopig weer gehad.

 

Toen was het tijd voor lunch!

 

 

 

Het was erg lekker. Als deze keten nou eens naar Nederland zou komen …….  Het stukje over Sushi etiquette is leerzaam om te lezen.

Japanners moeten ook hun bordje leegeten!

 

 

Helaas om 19:30 moeste we alweer in de trein terug zitten anders had ik deze wandeling graag gemaakt. Het weer was perfect: regen!

 

 

Na Harrods kon ik geen winkel meer zien….. tijd voor wat cultuur. The Tower bridge had ik nog nooit bezocht. Twee metro haltes verder waren we er al. Jammer van de regen…

 

Binnen was er een tentoonstelling. Daarvoor moesten we meer trappen omhoog dan me lief was, maar ja al betaald……. dan ga je als echte Nederlander niet meer terug.

 

 

Langs de Theems.

 

 

In de trein

 

En de meevaller aan boord van de Stena Hollandica: een grotere hut met een tweepersoonsbed!

 

 

 

 

Geef een reactie

