Alweer de sleutels kwijt?

Ruim drie dagen waren we al aan het zoeken. Eerst alleen door echtgenoot. Ik weet dat als hij zegt dat hij zijn sleutels kwijt is dat alleen maar betekend dat ze niet in zijn rechterbroekzak zitten. Vaak blijken ze dan gewoon in het sleutellaatje te liggen of in de zak van de jas die hij net uitgedaan heeft of ergens op tafel.“Laat hem eerst maar eens zelf goed zoeken!” denk ik nu. Zeker als het om de autosleutels gaat van de auto waarmee hij nog maar net thuis gekomen is. Ver kunnen ze niet zijn dan.Deze keer leverde dat niks op. Vanaf gisteren hielp ik zoeken. In het verleden vaak met het resultaat dat ik binnen een paar minuten het gezochte gevonden had.Opmerkingen over zijn slordigheid maak ik niet meer. Een keer zijn we de reserve autosleutels weken lang kwijt geweest. Zo zeker wist ik dat echtgenoot die zoek gemaakt moest hebben, want IK onthield altijd waar ik ze liet.  Tot ik mijn rijbewijs miste …… hmmm dat zou wel eens in dat ene kleine tasje kunnen zitten bedacht ik …… daar vond ik mijn rijbewijs ook, ahum samen met de reserve autosleutels. MEA CULPA!Gisteren begon me mateloos te ergeren dat de (motor)sleutels zoek bleven. Alle voor de hand liggende plekken had ik al bekeken. Ook de werkplek van echtgenoot was doorzocht

(door hem zelf, dus hoe betrouwbaar is dat maar ja daar ga ik niet kijken) en ik wist het even niet meer.

Tijdens het koffiedrinken achter de pc ging er opeens een lichtje branden ….. Zouden ze…? Jawel, op een plek waar we een stel autosleutels ook al eens na maanden terugvonden ….. Heel gewoon onder de kussens van de bank.

 

Volgend artikel in dit blog

19reacties Volg reacties met RSS   aanbevelen Waarschuw de redactie Je moet inloggen om het bericht in een van je groepen onder te brengen Attendeer je vrienden Delen op nujij.nl Delen op ekudos.nl Delen op del.icio.us
Avatar van Theo Theo24-02-2010 11:12

Lichtelijk hilarisch.
Ik ben niet gauw iets kwijt, maar ik kan slecht zoeken.
We zijn eens op zoek geweest naar vliegtuigtickets.
Na uren zoeken lagen ze onder een trui die over de bank hing.Goed dat je ze gefotografeerd hebt.
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet24-02-2010 11:21

Ja ik heb nog veel meer anekdotes. Een keer ging echtgenoot voor dag en dauw op stap. De werktas die hij even daarvoor nog in handen gehad had was spoorloos ….. ik kon hem ook niet vinden …. pas meer dan een uur later toen ik met koffie achter de pc ging zitten vond ik de tas …. op de stoel voor de pc. Goed aangeschoven onzichtbaar achter de leuning ……. Ik noem dat een kansloze plek.
Avatar van Theo Theo24-02-2010 12:01

Je kunt er een lezenswaardige serie blogs aan wijden..
Avatar van antoinette duijsters antoinette duijsters24-02-2010 12:09

Ja, spulletje kunnen zich prima zoek maken:-)
Avatar van Ivy (Heyta) Ivy (Heyta)24-02-2010 15:05

Ik zie dat je ook Complicit naast je bed hebt liggen …. tot nu toe vind ik er nog niet veel aan, hun eerdere boeken hadden meer vaart en spanning. Toch benieuwd naar het einde.Zoekgeraakte spullen, tja. En altijd op de laatste plek waar je zoekt. Brillen zijn erg maar sleutels kunnen er ook wat van.
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet24-02-2010 17:15

@Theo: inderdaad…… wie weet@Antoinette: geef jij ook de schuld aan de spullen, net als echtgenoot?@Heyta: Ik heppem uit. Bij Nicci&French weet ik gewoon dat er ergens een onverwachte wending gaat komen ….. en ik lees stug door.
Avatar van assyke assyke24-02-2010 20:15

Sloddervos als ik ben raak ik zelden iets echt kwijt, gewoon omdat ik weet dat dingen overal kunnen liggen;-)
onder de kussens verdwijnt bij ons ook van alles, vooral afstandsbedieningen en mobieltjes, maar ook wel minder voor de hand liggende dingen.
Ehhh…ik zie dat bij jullie ook keukenmesjes verdwijnen?
of fungeert die als potlood?
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet24-02-2010 20:55

@Assyke: IK had het mes nog niet gemist, daar hebben we er meer van en hoeveel weet ik niet eens 😉
Avatar van ria de witteria de witte 24-02-2010 21:33

catherina, moet je ook je verstand er bij houden, ipv alleen maar bezig zijn met je ongesteldheid, kinderen en andere nutteloze zaken
Avatar van iers_dagboek iers_dagboek25-02-2010 00:46

@karin:
heeeel herkenbaar!!!!!!!!!
Avatar van ceesincambodja ceesincambodja25-02-2010 08:24

Hé, gelukkig. Pak van mijn hart.Ceesgegroetje
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet25-02-2010 08:49

@Ria de witte: wees een vent en gebruik je eigen naam.@Iers_dagboek: Long time no see he?@Cees: ja als ik mij er serieus mee bemoei vinden we bijna alles terug 😉
Avatar van Kees Smit Kees Smit25-02-2010 09:56

Bij ons komt er ook nogal eens wat tussen of onder die kussens tevoorschijn.
Elsje is nooit wat kwijt, alleen als we met de trein gaan, moet ze altijd paniekerig zoeken naar kaartjes en pasjes. Hoort erbij.
Avatar van ceesincambodja ceesincambodja26-02-2010 06:42

Tot de heilige Antonius van Padua bidden wil ook nog wel eens helpen.
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet26-02-2010 07:17

@Cees: Bidden? Dat heb ik nog nooit gedaan …..
Avatar van GreetjeGreetje 26-02-2010 22:19

Het komt me zoooo bekend voor.Groet,
Greetje
Avatar van Jim Hasenaar Jim Hasenaar01-03-2010 15:20

Ik begrijp niet dat mensen iets kwijt raken. Alles heeft toch zo z’n plaats in huis.
Verdikkie waar is die afstandsbediening gebleven?
Of telefoon! Vroeger zat het nog aan een draad. Toen kon je het niet kwijt raken.
Avatar van oliphant oliphant03-03-2010 16:27

Als mijn vrouw iets kwijt is, moeten we allemaal een stukje schuld op ons nemen en…zoeken:-)
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet03-03-2010 16:30

Schuld? Het kan toch gebeuren? Ik ben ook wel eens iets kwijt. Ik kan alleen veel beter zoeken dan de mannen in huis ….. 😉
Geef een reactie

