Bloggersborrel 2010

Ik was er stipt om 16:00, toen was er nog niemand. Ik wilde eigenlijk ook nog even winkelen en besloot even langs de Ouwegracht te gaan wandelen. Druk! Ik kon er letterlijk over de hoofden heen lopen en al gauw had ik er genoeg van. Ik zag geen leuke winkeltjes en waarschijnlijk ben ik geen echte shopster. Terug naar De Beurs. Daar trof ik Ton.Niet de IJslandse maar maar de Thaise vulkanisch toestanden hielden hem in het land.  

Het was gezellig. Een bescheiden gezelschap van zeven VKbloggers. Hanneke werd door mij gemist. Onze koffie stond er net toen Oliphant en Moonfairy aan kwamen lopen. Hoe het daarna ging ben ik kwijt maar Joshua en Ate zaten er ook opeens. Een wildvreemde man sprak mij aan, hij zocht een groep Vkbloggers en stelde zich voor als k.Reintje.

Beus had nog beloofd dat hij zou komen, samen met Zweistra, JanPlezier, Klaphek, P.H.M. van de Kletersteeg, Cees en Frans Muthert. Ik had daar een “eerst zien dan geloven” gevoel bij…….. ook mogelijk dat ze onderweg in de auto van Frans al ruzie kregen en daarom verstek lieten gaan.

Natuurlijk hadden het we het over Cees, over de sfeer op het Vkblog, over het gedrag van andere medebloggers, over de politiek, over het weer, over eten, over alcohol, over relaties, scheiden, slapen, over geld.

(En niet over kleding, duidelijk de vrouwen waren in de minderheid en toen Moonfairy ons verliet stond ik er alleen voor. Maar heb nooit begrepen waarom andere vrouwen hele lunchpauze kunnen praten over een groene rok en wat je  daarbij moet dragen)

Ik had mij warm gekleed, voor ik wegging had ik echtgenoot al voorspeld dat we hardnekkige rokers in de groep hebben en dan is het terras een praktische plek, ondanks het koude weer. Pas tegen 18:30 gingen we naar binnen. Onze ‘stamtafel’ stond klaar Foto’s heb ik nauwelijks gemaakt. Bijpraten bij een glas wijn en of bier is toch heel anders dan vanachter de pc. Het eten was goed, we lieten het ons smaken. Ik had nog een tomatensoep vooraf besteld die nooit aangekomen is. Dat was het enige kleine minpuntje, het was echt gezellig in De Beurs. Iedereen die er na het eten nog zat, was met het openbaar vervoer dus met z’n zessen liepen we weer naar het station en daar moesten we allemaal met een andere trein. Ik had de mijn net gemist. 22:21 vertrok ik richting Zwolle waar een nuchtere echtgenoot me van de trein haalde.

Wanneer is de volgende bloggersbijeenkomst?

Geef een reactie

