Geen souveniers meegenomen, wel achtergelaten ;-)

Het is alweer bijna een week geleden dat we thuis kwamen. Maar het gevoel, dat we een vakantie lang naar Duitsland waren (twee dagen) en dat we net weer thuis zijn (7 dagen) blijft hangen. En dat is goed.

(Vroeger begreep ik niet waarom de Duitsers veel meer worst eten dan Nederlanders. De worst die ik thuis kreeg smaakte nergens naar. In Duitsland kwam ik erachter, Duitse worst is lekker!) 

Zaterdag voor Pinksteren

We gingen na aankomst zaterdag in ons pension in Kenn gelijk even door naar Trier. Parkeren in het autominnende Duitsland bleek geen enkel probleem. Waar toen naar toe? De Porta Nigra natuurlijk. 

 

Doorkijkje van de Porta Nigra. Daarna nemen we een lekker Duits biertje/appelswijntje/IJstheetje. 

Gebouwd in 190 AC, nog steeds een indrukwekkend bouwwerk.

 

Zondag 1e Pinksterdag

In 2003 in Oxford zagen we ze voor het eerst, de hopp-on-hop-off bussen. Daarna hebben we ze ook in Berlijn en Glasgow gebruikt. Gouden concept, en in Trier waren we er echt van 10:00 tot 17:00 zoet mee. Oké, die van 10 uur hebben we gemist omdat hij toch op een andere hoek vertrok dan we verwachtten.  Dit is de bus van 10:30. Vier keer zijn we uitgestapt en iedere keer als we verder gingen was het deze groene bus met dezelfde chauffeur. Die me dan weer vroeg hoe het met mijn hoofd ging dat ik bij de eerste keer uitstappen keihard gestoten had. De eerste stop was voor het Karl Marx huis, het pand waar hij geboren was.

Be-re-interessant! Zeker 2 uur hebben we daar rond gelopen. Ik had nog veel langer willen blijven, lezen en luisteren. Maar ja die twee wachtende mannen bij de uitgang he….. 

Voor meer foto’s klik hier, voor een slide show klik hier. 

Maandag 2e Pinksterdag 

Gaan we naar huis, via Cochem. In 2006 hadden we Ezra al eens beloofd dat we een keer terug zouden komen voor de Sesselbaan die toen in januari nog niet open was. Boven maak ik naast het Piener kreuz deze foto. En reden we weer naar huis. Daarmee zou het tripje afgerond moeten zijn. 

Dinsdag staat echtgenoot in de kantine als zijn telefoon begint te piepen. Telefoon uit Duitsland, een onbekend nummer? Of wij een telefoon misten? Echtgenoot begreep het niet meteen, ook omdat een gsm in het Duits ein Handy is …. maar daarna viel het kwartje.

We hadden maandag voor we naar huis gingen nog even bij Zum-Onkel-Willi in Cochem gegeten. Een van ons had zijn gsm laten liggen en ze belden nu met het bovenste nummer in de telefoonlijst. Soms is het handig als je naam met een A begint… Afijn, zoonlief had zijn gsm laten liggen…… we hebben ze inmiddels kunnen mailen en de gsm en het heuptasje waar het inzat wordt opgestuurd. Zoonlief had zijn telefoon nog niet gemist, en toen ik er dinsdagmiddag naar vroeg ging hij braaf en vol zelfvertrouwen zoeken. Tevergeefs. 

Daarmee zou het tripje afgerond moeten zijn… Eergisteren, zaterdag fiets ik door de stad, telefoon, echtgenoot weer. Of ik wist waar hij het mapje met zijn paspoort en autopapieren opgeruimd had? Nee dus. Thuis gekomen bleven ze zoek, ook toen ik mij met het zoeken bemoeide. (Regelmatig zijn mijn mannen iets kwijt, maar als ik ga zoeken komt het voor dat ik binnen TWEE minuten het wel kan vinden. Deze keer niet) En nu pas (!) vertelt hij mij dat hij het mapje met paspoort en autopapieren in onze kamer in de hoge kast verstopt had. Ik had geen idee, dus ik heb ook niet gecontroleerd of hij ze wel weer meegenomen had. Stante pede de Kenner Treff opgebeld. Hmm, de barman stond er alleen voor dus vanavond ging hij wel kijken. Die avond: ze hadden gezocht enne helaas pindakaas geen mapje met papieren. Echtgenoot hield hoop, hij had op zijn werk zijn tas uitgemest voor hij naar de conferentie in Elsloo ging …. wie weet had hij ze daar in een laatje gelegd. Als ze daar ook niet lagen zou hij aangifte gaan doen en een nieuw paspoort aanvragen.  Zondag ±14:45 weer telefoon, Duits nummer …….. de eigenaar van de Kenner Treff, hij had het mapje toch gevonden maar dan onder de kast! Natuurlijk zal hij het per post opsturen.  

 

 

Mensch noch mal!

(Ezra hoorde ons overleggen. Heel onschuldig klonk zijn stem: “Heeft Ad ook wat laten liggen in Duitsland?”)

Geef een reactie

