Geschorst (VKblog)

Ik opende mijn mail en daar stond het;

 De moderator heeft je geschorst van het VKBlog. De schorsing gaat onmiddellijk in en duurt 7 dagen.

Heh? Mijn mond viel open van verbazing. IK geschorst? Ik was me er niet van bewust dat ik de regels van het VKblog overtreden had.

 

Maar ook had ik mij al vaker verbaasd over de boze reacties van andere bloggers die een en ander moesten verwijderen en dat dan niet deden en dan ruzie kregen met de moderator. Gevolg een “Olie op vuur op olie op vuur”*) kettingreactie. Zo wilde ik niet reageren had ik mij eerder voorgenomen. Het sop zou de kool niet waard zijn.

Ik ga het hoe en waarom van deze schorsing niet uitleggen. Mijn eerste handeling gisteravond toen ik weer mocht inloggen was het verwijderen van het gewraakte log. Het heeft er vijf dagen gestaan en iedereen die zich voor mijn weblog interesseert heeft ruim de kans gehad om het te lezen.

Ik zat daar even heel erg verbaasd achter mijn laptop. Echtgenoot keek me aan en zag mijn verbazing.

Ik ben geschorst!” hij begreep me nog steeds niet. Hij houdt niet van bloggen en lezen, ik moest het verder uitleggen.

Ik ben geschorst van het VKblog! Zeven dagen

Ik had verwacht dat hij naar het waarom zou vragen…… “Ja, dat heb IK gevraagd aan de Volkskrant, want ik wil liever dat je morgen met de offerte voor onze tuin aan de gang gaat en op deze manier heb je daar mooi tijd voor!” was zijn antwoord.

Fijn, op zijn support hoefde ik niet te rekenen. Ik heb hem het gewraakte logje laten zien en ik zag hem niet begrijpend kijken. Hij begreep mij niet en de klagers ook niet. (Over dat laatste waren we het eens natuurlijk)

“Dus nu kan ik zeven weken niet bloggen” (per ongeluk zei ik weken ipv dagen)

Zeven WEKEN?” herhaalde echtgenoot met een geïnteresseerde blik in de ogen. Hee, hij luisterde wel naar wat ik zei.

“Nee dat zou je wel willen he? Ik vergis me, zeven dagen”

“Nee dat wil ik je niet aandoen want je vindt bloggen veel te leuk” gelukkig toch nog een beetje support 😉

Ach ja ik heb genoeg andere dingen te doen. Ik stuurde natuurlijk wel een mailtje terug met de vraag waarom ik meteen een schorsing aan mijn broek kreeg en niet eerst een waarschuwing en de kans om mijn logje te verwijderen????

Waarop de moderator zijn /haar excuus maakte en toegaf dat hij/zij deze dag blijkbaar erg prikkelbaar was. Voor technische redenen is een schorsing niet ongedaan te maken, het werd verkort tot drie dagen. Het zij zo.

Mijn antwoord per mail;  

Dank u voor het antwoord.  Ik heb mij altijd al voorgenomen een schorsing of verzoek tot verwijdering zonder boos te worden te accepteren. Mijn echtgenoot is hier ook tevreden mee want die schorsing van drie dagen moet genoeg zijn om de een klus met de tuin te regelen waarvoor hij geen tijd heeft.  Ik neem u niet in de maling.

met vriendelijke groet,
Catharina Anna Maria van Vliet

*) Citaat van Gus Bolden 

 

Catharina Anna Maria van Vliet 10-06-2010 10:05

Helaas heb ik mijn hoofddoek avatar die ik speciaal voor 9 juni gemaakt heb niet kunnen gebruiken.
 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Theo Theo10-06-2010 10:17

Op je bekende humoristische wijze neergezet.Ik ben vorig jaar nav een opmerking bij Jezzebel voor twee weken geschorst.
Ik typeerde haar dagelijkse klaagzangen als kenmerkend voor het joodse volk.
Ik heb haar mijn excuus aangeboden.
Soms kun je wel zaken denken maar beter niet (op)schrijven.

Vervolgens werd mijn schorsing voor drie dagen effectief.
Om dezelfde reden als jij vermeldt.
Technisch (?) kon het niet anders (?)
Ik heb me ook later in reacties nooit verzet tegen de schorsing.
Ik accepteer scheidsrechters om het blogspel fatsoenlijk te houden.

 Verban deze gebruiker (86.92.58.68)    Verwijder deze reactie
Avatar van antoinette duijsters antoinette duijsters10-06-2010 10:19

CAM, je hebt gelijk, je druk maken en blijven zeuren helpt helemaal niets. Regelmatig worden er bloggers geschorst. Bovendien heeft het moderatieteam het middels een blog aangekondigd.
Dus we weten waar we aan toe zijn:-)
 Verban deze gebruiker (83.163.183.73)    Verwijder deze reactie
Avatar van assyke assyke10-06-2010 10:24

nou je bent weer terug
en nu weer bloggen
of ga je toch in de tuin werken
want manlief moeten we wel tevreden houden;-))
 Verban deze gebruiker (82.174.101.166)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 10:25

@Theo: ja dat is waar ook. Had Jezzebel je excuus nog geaccepteerd?
Precies, de scheidsrechter verdient respect. Niets zo kinderachtig zijn de bloggers die als de klagende kinderen die blijven jammereren
“Ja maar ZIJ heeft het uitgelokt…..!”Drie dagen zijn zo voorbij, alleen jammer van mijn hoofddoekavatar voor de verkiezingsdag. Het zij zo.

@Antoinette: nog niet helemaal. Het was wel een pestlog, maar ik weet nog niet welke woord nu niet mocht en wat wel mag……..

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 10:26

@Assyke, o ja die tuin. Nou ik zou niet gaan tuinieren hoor, ik zou de hovenier achter zijn broek aan zitten. En met onwillige hoveniers is het slecht zaken doen. Ik ga die man maar weer eens bellen ………
 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van PiratePete PiratePete10-06-2010 10:43

Het lijkt mij meer een bewuste keuze van het Moderatie team.
Je eerst voor 14 dagen schorsen, maak je excuses dan wordt het omgezet in 3 dagen.Je wordt beloond voor het aanpassen van je attitude.

Technisch niet haalbaar is natuurlijk een drog reden!

 Verban deze gebruiker (115.131.21.127)    Verwijder deze reactie
Avatar van lidy lidy10-06-2010 10:49

Beste Catharina, je misbruikt de groep opiniemakers om mij, hoe zal ik het noemen, attent te maken op jouw aanwezigheid. Je bent blijkbaar nogal geobsedeerd en helaas moet ik constateren dat ik al tijden, ook voor de kwestie Cic, een obsessie voor jou ben. Het wordt tijd dat je eens leert los te laten. In ieder geval kan ik je vertellen dat ik je uit de groep opinie zet. Je beantwoordt zeker niet met deze bijdrage aan het doel om mensen op ideeën te brengen over maatschappelijke zaken. Ik vind het vervelend dat je jouw obsessies niet voor jezelf kunt houden en daar anderen zelfs mee lastig valt.
 Verban deze gebruiker (82.170.130.18)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 10:51

@PiratePete: ik kan alleen voor mezelf spreken.
Gebruikelijk is dat je eerst een waarschuwing krijgt.
Die had de moderator bij mij overgeslagen,
daarom werd het aangepast.Die zeven dagen of 14 dagen had ik ook geaccepteerd hoor,
we zijn hier allemaal te gast bij het VKblog,
het is gewoon een kwestie van fatsoen om de regels van de gastheer te accepteren.

Ik vond jouw opmerking over de moderator onder het blog van Rikus bijzonder grof.
Waar was dat nou voor nodig?

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van iers_dagboek iers_dagboek10-06-2010 10:51

WELCOME BACK ANYWAY!!!!
 Verban deze gebruiker (137.191.226.226)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 10:59

@Lidy: ik moet echt smakelijk lachen om jou. Ik weet nu dat een redelijk gesprek met jou niet mogelijk is (en ik heb het echt geprobeerd, en genoeg waanzin van je gelezen) dus dat ga ik nu niet meer doen. Dat van dat loslaten is een goed idee, heb je het al geprobeerd? Lijkt mij heerlijk rustig.Wentel je maar lekker in je vermeende gelijk.

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 11:00

@Iers_dagboek: Thank you, you’re welcome!
 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Rob kruzdlo Rob kruzdlo10-06-2010 11:19

Ik denk wel eens…, laat gaan schrijf er geen log over…PUNT…uit en draag je lot. Iets anders wordt het toch niet…Groet

 Verban deze gebruiker (88.18.132.160)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 11:24

@Rob: als je goed leest zul je begrijpen dat ik niet over de inhoud van de schorsing schrijf. Dit gaat over het proces en hoe ik daar mee omga.Ik heb mijn lot gedragen Rob (proest)

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Heyta (Ivy) Heyta (Ivy)10-06-2010 11:25

Goed zo, met geheven hoofd weer verder.
Ik snap er nog steeds niets van maar goed, daarvoor volg ik ook te weinig blogs en met name de ruzies/vetes die zich onder en achter het blog afspelen ;-))Nog wel gestemd met je hoofddoekje??

 Verban deze gebruiker (217.149.202.1)    Verwijder deze reactie
Avatar van Flo Flo10-06-2010 11:27

Vroeger was het héél stoer als je uit de klas werd gezet, nu toch ook nog best een beetje! En hee, jij weer een weekje tijd voor man en tuin ( moet afdoende zijn lijkt me, hihi, alhoewel nu met dat groeizame weer…) en nu gewoon weer met frisse moed doorbloggeren.Let op, straks doe je als blogger niet meer mee als je niet minstens één keer bent geschorst. Ik ben nu al een loser, mijn blogjes zijn veuls te braaf ( maar dat is natuurlijk te veranderen….) Misschien moet je een groep oprichten : ” de geschorsten” Eh ofzo. Gaat iedereen z’n best doen om daar in te komen. Die moderator weer helemaal over de huppel, overspannen, aanbeveelknop oververhit, je kent dat wel..

TiP aan @Lidy niet zo zuurpruimen hoor!

PS: ben te kort hier om te weten waarom je bent geschorst, maar dat doet er ook niet toe wat mij betreft.

Bloggen maar weer! Succes!

 Verban deze gebruiker (86.80.243.118)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 11:27

@Heyta: ik ben geschorst wegens het schrijven van een pestblog. En dat was het ook, dus heel kort door de bocht klopt het wel.Ach dat hoofddoekje is helemaal geen item meer, ook bij de PVV niet. Ze willen zo graag mee regeren….

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 11:33

@Flo: kijkom het goed te begrijpen moet je de hele polemiek gevolgd hebben….. enne je heb niks gemist hoor. Als je het echt wil weten moet je me mailen dan geef ik je de verkorte versie.Overigens dacht ik ook dat ik te braaf was…… en dat ik, naar de letter van de wet, niks verkeerd gedaan had. Ach misschien vergis ik me wel. IK heb me voorgenomen om de polemiek te laten voor wat hij is……… echt waar……………….. en of het gaat lukken zien we wel. IK zal er zeker niet meer over bloggen.

Ik pleit wel om naast MA, MR en Laatste Berichten het tabje Verwijderd/Geschorst aan te maken. En ook de tab Self Deleted. Zodat we het wat beter kunnen bijhouden, haha.

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 11:53

@Pirate Pete:“Dat ik deze opmerkingen heb gemaakt was enkel en alleen om erachter te komen of het hier inderdaad om een moderator ging.”

Ik heb je reactie weggehaald. Ik vond het nergens voor nodig dat je deze grofheden onder mijn blog herhaald. Je had ook naar het blog van de moderator kunnen gaan. Lijkt mij voldoende.

Wat wil je nou bereiken met het herhalen van opmerkingen waarvan ik al gesteld had dat ze onnodig grof waren?

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van PiratePete PiratePete10-06-2010 12:10

U vroeg waarom het nodig was.
En ik gaf U antwoord.Het was een beleefd antwoord.

Toch grappig dat U degene bent die was geschorst

ga daar maar eens over nadenken

Tot ziens.

 Verban deze gebruiker (115.131.21.127)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 12:18

@Pirate Pete;Over het waarom heeft U nog geen zinnig woord geschreven. Voor mij is duidelijk dat het nergens voor nodig was.

Ik weet waarom ik geschorst was. Ik denk dus ik besta.

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Reine jRagoloReine jRagolo 10-06-2010 12:26

Is het wel handig om een blog over schorsen te maken?
Nu heb je je 3 dagen ellendig gevoeld en nu leg je jezelf op om weer een dag over schorsen na te denken.
En heb je de tuin nu opgelost?
 Verban deze gebruiker (77.162.76.117)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 13:05

@Reine jRagolo: drie dagen ellendig? Dat valt wel mee.De tuin wordt nooit opgelost vrees ik. Weet jij een goed oplosmiddel voor tuinen? Natronloog of Koningswater welke zou het meest effectief zijn?

Maar ik ben hard aan het werk :-((

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Isis NedloniIsis Nedloni 10-06-2010 13:12

Hee…..jij geschorst?Wel iets bevreemdend…..en verbazend…..omdat ik altijd aannam dat je binnen de regels van het vkblog schreef…..ik heb het niet kunnen volgen….en gelukkig waren het maar drie dagen…..

Dus nu weer gewoon door bloggen…..omdat het plezierig is om te doen…..

Groet!

 Verban deze gebruiker (86.84.245.200)    Verwijder deze reactie
Avatar van Glaswerk Glaswerk10-06-2010 13:14

@Catharina Anna Maria:
De tuin wordt nooit opgelost vrees ik. Weet jij een goed oplosmiddel voor tuinen? Natronloog of Koningswater welke zou het meest effectief zijn?Twintig liter Round-up en dan dicht leggen met van die gezellige en uiterst decoratieve 60x40cm grindtegels. Dat is tegenwoordig heel gewoon en nog Rutte-bestendig ook… 😉

 Verban deze gebruiker (86.81.83.30)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 13:15

@Isis; jaja zo leer je je mede bloggers kennen ;-)))Naar de letter van de wet klopte de schorsing niet,
maar naar de geest wel ;-))

Ik heb schuld bekend en in de hoek gestaan,
maar de tuin vaart er wel bij…… en ik blijf lachen.

Daar gaat het toch om?

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Paul Nijbakker Paul Nijbakker10-06-2010 13:18

Welkom terug hoor. Ik snapte ook niets van de schorsing, maar ik leef dan ook teveel in mijn eigen wereldje.
 Verban deze gebruiker (195.148.43.249)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 13:18

@Glaswerk: Het woord Round-up heeft hier in huize “Hof van Vliet” al voor heel wat ruzie gezorgd.Ik had een prachtig bed met aardbeien …………………………… had. Deze planten die groeien met de kracht van onkruid zijn dood gegaan.

Er staat een prachtige Laurierheg, alleen aan een kant is hij bruin en dood en na een jaar is duidelijk dat zich dat niet hersteld……………………. en dat alles omdat echtgenoot het gras tussen de tegeld met round-up besproeide. De buren hebben ook al eens gevraagd hoe het kon dat er planten aan hun kant van de erfgrens dood gingen?

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 13:20

@Paul: geeft niet. Er was een polemiek gaande en ik hou er nu mee op. Ik laat de twee a***** soulmates in het sop van hun gelijk gaarkoken……….
 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van PiratePete PiratePete10-06-2010 13:39

@Catharina Anna Maria van Vliet
Ik heb mijns inziens een heel duidelijke en zinnige uitleg gegeven. (doe het uit het geheugen aangezien de reactie is verwijderd!)Ik hou niet van mensen die trachten hun ‘regels van fatsoen’ op te dringen aan andere mensen.
Een mening erover geven, daar heb ik geen problemen mee. Dat is ieder zijn goed recht.

U vind dat ik grof was in Rikus zijn blog. Dat is uw goed recht en daar heb ik ook geen problemen mee.

Wel heb ik problemen met mensen die zich voordoen als moderator en mensen op hun vingers tikken door te zeggen dat ze zich niet goed gedragen.
Een moderator heeft een machts positie om bepaalde regels te handhaven.
Iemand die zich voordoet als moderator gebruikt de angst van mensen om geband te worden om zijn regels erdoor te duwen.

En daar heb ik een probleem mee!

Iedere blogger is moderator op zijn eigen blog. Hardstikke goed.
Maar op iemand anders zijn blog dien je wel andere bloggers in hun waarde te laten en niet trachten door misleiding je zin door te drijven.

En wanneer ik in een positie ben om een oneerlijke dreiging weg te nemen, dan doe ik dat.
Net zo goed als ik iets doe wanneer bijvoorbeeld een man een vrouw dreigt te mishandelen.

Ik kom op voor degenen die zich niet kunnen verdedigen.

 Verban deze gebruiker (115.131.21.127)    Verwijder deze reactie
Avatar van Glaswerk Glaswerk10-06-2010 13:43

@Catharina Anna Maria:
Het woord Round-up heeft hier in huize “Hof van Vliet” al voor heel wat ruzie gezorgd.Waar ik me zeker iets bij kan voorstellen. Round-up is natuurvijandige chemische troep.
Gelukkig dat je zo’n huiselijke ruzie zonder interventie van een moderator op hebt kunt lossen…

 Verban deze gebruiker (86.81.83.30)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 13:45

@Glaswerk; Nou de moderator staat duidelijk aan de kant van echtgenoot……
Drie Dagen Tuinieren werd mijn taakstraf wegens verzet aan Round-up methodes….Ach ja die echtgenoot kan ontkennen wat hij wil, de heg is aan een kant dood (daar waar gesproeid is) en aan een kant frisgroen, de openbare buitenkant.

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Verbaas Verbaas10-06-2010 13:54

fijn dat je er weer bent 🙂
 Verban deze gebruiker (94.208.236.93)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 13:55

Pirate Pete: ik had al heel duidelijk gemaakt dat ik dan dat soort taal niet gecharmeerd ben, herhaling heeft dan alleen provocatie tot doel, ik wist allang waar het om ging.En de problemen die je met de moderator hebt neem je maar met de Volkskrantmoderator op.

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 13:56

@Verbaas: het was zo voorbij 😉
 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 14:27

@Pirate Pete; Ik ga hier niet op in. Dan begrijpt u mij naar niet. Ik ben de moderator van dit blog en ik haal uw laatste reactie weg. Het was maar een suggestie dat je probleem met de moderator bij de moderator neerlegt. Doe je er voordeel mee, of niet. Niet mijn probleem.Nog meer ongewenste boosheid en ik deel een IPban uit.

Bij deze dus. Voor het uiten van grofheden ga je maar elders reaguren.

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van PiratePetePiratePete 10-06-2010 15:14

Goed gedaan.Je hebt net van dit blog 1 grote leugen gemaak door allerlei woorden in mijn mond te leggen.

We weten beiden dat ik niets verkeerd gezegd heb!

En dat voor iemand die de waarheid zo hoog in het vaandel heeft!!!
Niets meer dan misbruik van censuur.

En net zoals potenrammers zelf homofiel waren…. vult U zelf de dots maar in

Ik ga lekker slapen

Bah,
ik hou niet van leugenaars.

 Verban deze gebruiker (95.143.193.145)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 16:17

Pete: Ik heb alles opgeslagen en ik overweeg een klacht bij de Volkskrantmoderator. Laat mij met rust!
 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Wattman Wattman10-06-2010 17:07

Je pakt het heel luchtig op en dat siert je! Ik bewonder die houding en ben stiekem jaloers…
 Verban deze gebruiker (145.93.131.44)    Verwijder deze reactie
Avatar van cor verhoef cor verhoef10-06-2010 18:17

@Cat,tuinen hebben ook aandacht nodig. Ze zijn als dikke, rode, hongerige katers…

Welkom terug…

cor

 Verban deze gebruiker (58.9.161.110)    Verwijder deze reactie
Avatar van eva eva10-06-2010 18:19

Jammer dat je er niet bij zegt om welk blogje het gaat!gr eva

 Verban deze gebruiker (86.82.191.28)    Verwijder deze reactie
Avatar van rikus rikus10-06-2010 18:35

Ik kraag ook zo’n terugploeg mailtje van terug van 7dagen naar 3 maar dat zal er ook wel bij door gedaan zijn. Ik had wel een waarschuwing gehad en direct gereageerd met het verziek mij de tijden van de de gewraakte reacties te geven omdat voor mij anders zoeken ondoenlijk is of dat de moderator ze zelf wilde verwijderen. Ik stuur altijd bij een mail een leesbevordering mee, om dat ik als visueel gehandicapte grag weet of mij mails over gekomen zijn en deze kwam netjes als gelezen terug. gGrooot was dan ook mij verbazing dat ik een schorsing kreeg.
Mijn mail bleek nooit te zijn ontvangen. Ik maak altijd mijn in en autbox elke dag leeg omdat ik veel mails krijg, Na ongeveer een halve dag zoeken vond ik de mail terug in de map verzonden mails.
Toen ik deze doorstuurde kreek ik toegevoegd dat het zielig was om mijn visuele handicap te gebruiken om onder een schorsing g ui t ge komen.
Mag ik daar nu wel of niet even vreselijk kwaad over worden?
Volgens mij zijn dat opmetingen van het laagste niveau en dat van een moderator die ald fatsoen ridder dit weblog moet cleanen.
Ik hoop dat nu iedereen mijn woede begrijpt
zult gedrag verwacht je niet van een moderator
 Verban deze gebruiker (217.121.170.2)    Verwijder deze reactie
Avatar van hannekeinhanoi hannekeinhanoi10-06-2010 19:04

over de tuin: schrobben met schoonmaakazijn geeft ook een prima resultaat en is niet zo slecht voor het milieu. Of met scherp zand.over de schorsing: fijn, je bent er weer, je mag de fakkel weer overpakken:-))

 Verban deze gebruiker (84.27.134.101)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 21:26

@Wattman: Ik had me dat al eerder voorgenomen….. en er is meer in het leven dan tuinieren …… tuinieren bijvoorbeeld ;-(((@Cor Verhoef: of als magere lapjeskatten?
Ik lease er een van de buren …… dwz, mevrouw komt dagelijks langs voor een kopje melk. Toen echtgenoot dat zag en zijn wenkbrauwen dreigend omhoog gingen heb ik hem indringend uitgelegd dat deze kat een niche vult die voorkomt dat ik een EIGEN kat wil. Hij zweeg, en buurpoes kreeg een aai ipv een schop.

@Eva: het is weg, dat moest toen ik weer kon ik loggen. Voor meer info moeten we mailen.

@Rikus: wil je echt weten wat ik ervan vind?

@Hanneke: de tuin schrobben????
Voorlopig ben ik aan het vegen in de achtertuin en wieden in de voortuin. De hovenier heeft geen interesse ons kleine tuintje. Hij wil € 650,- (!) en hij geeft geen sjoege en is niet te bereiken en als ik hem door hardnekkig terugbellen wel spreek heeft hij geen tijd.

Dus nou ben ik ook met de voortuin bezig….

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van P.H.M. van de KletersteegP.H.M. van de Kletersteeg 10-06-2010 21:53

Round-up is een simpele herbecide; het stopt de fotosyntese; dus een plant gaat helemaal, blad, stam en wordtels–dood
Na 3 weken lan het beste lab geen resedu’s meer vinden.In landbouw veel gebruikt, door bv een touw in roundup gedoopt over de aardappels heen te slepen/
onkruid wat hoog staat wordt geraakt en gaat dood.Een incidentele pieper die geraakt wordt gaat ook helemaal dood en verrot; geen gevaar vooor consumptie.

Mag niet, allez, liegen tegen de belasting en je ega mag ook niet.

Spuiten, week wachten, frezen, slepen. Wachten, spuiten, frezen slepen. klaar, land schoon

 Verban deze gebruiker (213.233.90.68)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet10-06-2010 21:59

@Kletersteeg: ik weet het, het is een zeer instabiel gif.Alleen je moet goed doseren en goed richten, niet in kennelijke staat in het wilde weg rondsproeien. DAT is fout gegaan. Kijk die aardbeien van vorig jaar zijn weg maar wel vervangbaar.

Dat geld niet voor een kant van de Laurierhaag, die is dood en die blijft dood. Ik heb dit koude voorjaar nog tegen beter weten in gehoopt dat hij opnieuw uit zou lopen …… jammer jammer.
Na het wieden ga ik dus ook de laurier snoeien, al dat dooie hout is een doorn in mijn oog.

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van volkskrantmoderator volkskrantmoderator10-06-2010 22:04

Dag Catharina Anna Maria,Je hebt je vrouwmoedig gedragen tijdens je schorsperiode en de ‘straf’ met opgeheven hoofd gedragen, dat moet gezegd. En nu weer welkom terug! Ik heb verder niet uitgelegd wat de precieze reden was omdat het ging om het doel van dat blog en dat is jou bekend als schrijfster van het ‘pestblog’. Het was mij ook bekend, vandaar. Het ging niet om ‘foute woorden’. Maar… eind goed, al goed!

@ Rikus. Het verhaaltje dat je hierboven opschrijft over wat u is overkomen, komt helemaal niet overeen met mijn beleving van de werkelijkheid. Het wordt steeds net even anders opgeschreven dan hoe het werkelijk gebeurt. Per ongeluk of per opzet… Ik heb uw schorsing in ieder geval niet terug gebracht naar 3 dagen omdat u nog steeds niet heeft gezegd dat u onze gebruikersregels respecteert. En dat is voor moderatoren slecht te hanteren.

 Verban deze gebruiker (195.130.156.9)    Verwijder deze reactie
Avatar van Ate Ate10-06-2010 22:38

Hoewel ik al weken maar zeer zelden op het blog ben, heb ik je natuurlijk heel erg gemist 🙂
Welkom terug !!Dat round-up, was het geen agent-orange?

@ de volkskrantmoderatoreadoor, GOED ZO.
Blij dat u zo nu en dan in de openbaarheid treedt, het openbaar zijn van schorsingen en het waarom ervan vind ik een goede zaak. (en lijkt me ook veel beter werken.)

 Verban deze gebruiker (80.100.85.63)    Verwijder deze reactie
Avatar van iris kijkt iris kijkt10-06-2010 23:05

Een schorsing is mij tot nu toe nog niet gelukt , helaas.
 Verban deze gebruiker (77.168.111.214)    Verwijder deze reactie
Avatar van Rene Scheffer Rene Scheffer10-06-2010 23:05

Ik iets gemist kennelijk. Jij niet braaf geweest dus.
Doe maar mooie verhalen schrijven over de aanstaande vakantie, Zwolle of je werk
 Verban deze gebruiker (83.82.217.69)    Verwijder deze reactie
Avatar van iers_dagboekiers_dagboek 11-06-2010 00:17

Tot mijn uiterste verbazing ben ik vanaf vandaag ook geschorst.Voor zeven dagen kennelijk voor het schrijven van een megablog en het niet verwijderen daarvan na een verzoek (dat ik had gemist) van de moderator.
En dat terwijl ik mensen voortdurend megablogs zie schrijven. Als een megablog tenminste is wat de moderator mij vertelde namelijk een blog over een blogger.
 Verban deze gebruiker (91.142.234.57)    Verwijder deze reactie
Avatar van iers_dagboekiers_dagboek 11-06-2010 00:46

ik denk dat ik maar het gras ga maaien. Was een beetje verwaarloosd. Tot over zeven dagen. Als ik tenminste na mijn e-mail aan de moderator niet voor goed wordt geschorst.
 Verban deze gebruiker (91.142.234.57)    Verwijder deze reactie
Avatar van rikus rikus11-06-2010 01:08

@volkskrantmoderator 10-06-2010 22:04
ik denk dat U dan toch beter de mails moet lezen of was het uw collega weer? overigens was de opmerking dat ik op een zielige manier mijn handicap gebruikte om onder een schorsing ui t te komen buiten alle proposities of is dit soort grievende opmerking standaard alleen toegestaan voor moderators?
 Verban deze gebruiker (217.121.170.2)    Verwijder deze reactie
Avatar van Gus Bolden Gus Bolden11-06-2010 01:47

Catharina, blij dat je terug ben.
Laat je niet meer opfokken.
Ik weet dat je je best doet om er zo’n leuk blog als mogelijk van te maken.
Je fotoseries van het buitenland, te gek!
Vier het met een lekker glas wijn.
Ik proost op je.Gus

 Verban deze gebruiker (94.212.24.3)    Verwijder deze reactie
Avatar van ceesincambodja ceesincambodja11-06-2010 04:17

Hoi Kaatje, ikke ben het! Niet verder vertellen hoor…
(Leg later uit)
Liefs aan iedereen
 Verban deze gebruiker (202.93.153.84)    Verwijder deze reactie
Avatar van P.H.M. van de KletersteegP.H.M. van de Kletersteeg 11-06-2010 07:35

het beste is het met gieter te doen, ’s morgens vroeg, bij groeizaam weer.
het is daarom veilig, dat je nooit hoeft te twijfelen; is er iets geraakt, is dat ook dood
Drie week wachten voor veiligheid.
Voor “kweek” e/d/ ideaal
wil je tussen planten gebruiken. oude spons op een stokje.Wat een gemekker met dat bannen.
Het vrziekt alleen maar.
Laat de moderators maar eens kijken naar hun eigen gedrag in verhouding tot regelementen

 Verban deze gebruiker (213.233.90.68)    Verwijder deze reactie
Avatar van Kees Smit Kees Smit11-06-2010 09:07

Karin, drie dagen vrij is wel leuk, maar als je er dan niet over bloggen kan, wordt het erg saai, want je wilt wel kwijt wat je allemaal doet en denkt.Cees! Jou hier weer terug te zien! Nou, hoe eerder je weer helemaal echt terug bent, hoe beter. Sterkte, heel veel sterkte!

 Verban deze gebruiker (86.92.59.143)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet11-06-2010 09:13

@volkskrantmoderator: ik had die link ook zonder ‘pestdoel’ kunnen plaatsen. Ik had de link gekregen van iemand buiten het VKblog die geen idee heeft van de ruzies alhier. Overleg over mijn motieven was mijns inziens geen luxe. Verder no hard feelings.@Ate: fijn dat je me gemist hebt …… jaja.

Round-up is iets heel anders, zeer instabiel, binnen drie weken niet meer aantoonbaar, terwijl Agent Orange nog heel lang in het millieu blijft.

@Iris: het was ook mijn doel niet hoor.

@Rene: dit was een test: wie let er goed op? Jij niet dus…

@Iers: hee jij ook? What have you done now?

@Rikus: moet dit onder mijn blog? Ga gewoon goed modereren onder je eigen blog dan komt alle goed. En JA, ik vind dat jij dat niet goed deed. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid tot belediging. In mijn huiskamer waren jij en je ‘vriendjes’ allang naar buiten gestuurd.

@Gus: een goed glas wijn, dat ga ik doen 😉

@Kletersteeg: vergeet niet dat de sproeiende persoon broodje nuchter moet zijn…..

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet11-06-2010 09:14

@Kees: ach drie dagen het was niks. Alleen mijn hoofddoek avatar speciaal voor 9 juni gemaakt ….. kon ik niet gebruiken. Jamme dan.De tuin gaat goed!

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Philip Philip11-06-2010 09:49

En, beviel het? 7 dagen in de echte wereld. Snap redacties toch nooit en moderators al helemaal niet
 Verban deze gebruiker (92.64.64.67)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet11-06-2010 09:51

@Philip: ja joh moet je ook eens proberen, doet wonderen voor je tuin. Iers dagboek is nu ook het gras aan het maaien ;-))
 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet11-06-2010 10:09

De Cees van 4:17 is waarschijnlijk een grappenmaker. Lidy, Cees is nog niet vrij hoor!
 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van lidy lidy11-06-2010 10:18

Hahaha, maakt ook verder niet uit. Het blijft een continuing story. Ook jij houdt de voortgang goed in de gaten:)
 Verban deze gebruiker (82.170.130.18)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet11-06-2010 10:19

Nou je liep iets te hard van stapel. Ik was een en ander nog aan het controleren, een goede gewoonte zou je ook eens moeten progeren. Een leermoment?
 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van lidy lidy11-06-2010 10:28

Nee Catharina ik liep niet te hard van stapel, ik heb mijn visie en kritiek gegeven en tal van keren aangegeven dat die, ongeacht de uitkomst van de rechtsprocedure, overeind blijven staan. Kijk dat jullie mij keer op keer portretteren als de vijand, die maar op één ding uit is en er genoegen aan beleeft dat C. wordt veroordeeld is inmiddels wel duidelijk. Dat schetst jullie, mij niet. Ik heb nog heel veel onbeantwoorde vragen over het project. Dat kun je aanmerken als een verschil tussen jou en mij.ps: en uiteraard heb ik mijn twijfels t.a.v. de projectleider, zolang de vragen niet helder en controleerbaar zijn beantwoord.

 Verban deze gebruiker (82.170.130.18)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet11-06-2010 10:40

Nee lidy, ik heb je nooit geportretteerd als de vijand, dat heb je er zelf van gemaakt/gefantaseerd. IK heb jou kritische vragen gesteld die je beantwoordde met een IPban.Zeker heb je kritiekpunten die rechtovereind staan. Die zijn bij elk project te noemen. Maar je hebt ook een en ander gesteld, hier plein publiek op Internet wat veel te ver ging. Op een moment dat het lijdend voorwerp zich niet meer kon verweren.

Dat is laf en onfatsoenlijk. Daar heb je veel kritiek op gekregen en dat noem jij dan weer pesten.

Ik kan nog heel lang doorgaan maar ik doe dat liever niet plein publiek op Internet. Als je het gesprek aan wil gaan heb je mijn email adres.

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van rikus rikus11-06-2010 10:44

@Catharina Anna Maria van Vliet 11-06-2010 09:13
citaat:
@Rikus: moet dit onder mijn blog?

De moderator mag wel? Ikke niet?
 Verban deze gebruiker (217.121.170.2)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet11-06-2010 10:48

@Rikus: precies!Jij begon ermee 10-06-2010 18:35 en daar gaf de moderator antwoord op. Dat is dan 1:1 en verder ga je maar met hem/haar emailen. Dat kan je wel.

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van Ruud ZweistraRuud Zweistra 11-06-2010 13:21

Catharina Anna Maria van Vliet 11-06-2010 09:13
… @Rikus: moet dit onder mijn blog? Ga gewoon goed modereren onder je eigen blog dan komt alle goed. En JA, ik vind dat jij dat niet goed deed. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid tot belediging. In mijn huiskamer waren jij en je ‘vriendjes’ allang naar buiten gestuurd.Reactie:
Natuurlijk, de enige die mag beledigen is mevrouw Van Vliet. Die heeft namelijk de waarheid ontdekt in haar laatse breiwerkje.

Oh ja, dat is geen beledigen. Dat is gewoon haar mening.

 Verban deze gebruiker (132.229.39.96)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet11-06-2010 14:32

@Ruud Zweistra: zou je mij met rust willen laten, please?
 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van BasBas 12-06-2010 06:32

Gut: Hoe heette de heks ook al weer in het sprookje.
 Verban deze gebruiker (86.80.214.82)    Verwijder deze reactie
Avatar van BasBas 12-06-2010 06:34

Maar van Vliet. Je weet hoe het met heksen vergaat.
 Verban deze gebruiker (86.80.214.82)    Verwijder deze reactie
Avatar van lidy lidy12-06-2010 07:01

@Catharina Anna Maria van Vliet 11-06-2010 10:40Goedemorgen CAM, je bent zeker vergeten waarvoor deze schorsing is geweest, namelijk omdat je mij vergeleek met een mevrouw die landelijk bekend staat als pedofielenjaagster. Een standpunt dat jij, gezien je teksten nog steeds niet verlaten hebt, ondanks de schorsing.

 Verban deze gebruiker (82.170.130.18)    Verwijder deze reactie
Avatar van BasBas 12-06-2010 07:06

lidy: sorry. Jij iets met pedofielen, Ik kan het niet geloven.
 Verban deze gebruiker (86.80.214.82)    Verwijder deze reactie
Avatar van BasBas 12-06-2010 07:17

van Vliet is gewoon een misselijk mens, Niet meer of minder. Negeren dus.
 Verban deze gebruiker (86.80.214.82)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet12-06-2010 08:41

@Lidy:
1) Je begrijpt er niets van. Ik noemde geen namen. Het logje moest weg en nu ga ik de discussie niet meer aan. Die kans is voorbij. Wat mijn standpunt is bepaal ik zelf wel, dat kan jij niet.2) Waar haal je het lef vandaan om mij een IPban te geven op je eigen blog, waarmee je elke vorm van discussie in de kiem smoort, om dan onder mijn blog tekst en uitleg te eisen? Doe mij maar eerst een uitnodiging naar jouw blog VOOR we verder praten. Take it or leave it.

 Verban deze gebruiker (82.74.244.229)    Verwijder deze reactie
Avatar van hannekeinhanoi hannekeinhanoi13-06-2010 13:39

zo, dat liegt er niet om.
Ik heb uit het geschorste blog niet op kunnen maken dat je hierbij iemand specifiek in de peiling had. De strekking was volgens mij de mogelijkheid om iemand strafrechtelijk te vervolgen die zich schuldig maakte aan smaad of laster via het internet.Tegen Lidy zou ik willen zeggen, je kritiekpunten op de manier waarop Cees – laten we dan man en paard maar noemen, als dat mag – zijn project leidt, die begrijp ik en die deel ik ook (deels). Het gaat mij echter nog steeds te ver om, zoals jij, Fred, Knutselsmurf en Isis deden, hem regelrecht te beschuldigen. Sociale controle mag dan een groot goed zijn, maar ik blijf erbij dat er bewijzen en een fatsoenlijke rechtsgang voor nodig zijn om iemand aan te klagen en te veroordelen.

 Verban deze gebruiker (84.27.134.101)    Verwijder deze reactie
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet14-06-2010 06:50

@Hanneke: IK had niet iemand specifiek in de peiling. De schoen past zoveel mensen. Maar als Lidy daar boos over wil worden vind ik dat prima.

Geef een reactie

