Meeting the plugholes, both of them

Dit is de rechter (of Ooster) plughole. In de verte de andere.

Begin deze maand meld ik terloops dat jongste zoon drie nachten op kamp gaat, daarna loop ik de keuken in om druk te zijn met avondeten. Dat heeft even al mijn aandacht nodig.

“En betaald!” hoor ik opeens.

“Huh? Al geboekt gelijk?” zoveel voortvarendheid overvalt me ff.

“We gaan dinsdagavond vanaf Rotterdam heen, komen woensdagmorgen aan in Hull, daar hebben we de hele dag, en dan ’s avonds met de zelfde boot weer terug! Op de andere dagen is het twee/drie keer zo duur. Auto of motor was even duur dus we gaan met de auto, kan jij ook rijden!” Zo efficiënt is dat nog nooit gegaan…. wauw. Zo weet je nog van niks, zo ga je volgende week even voor 2 nachtjes naar Engeland. Op zoek naar een gat in het water. 

 

Na wat research weten we al dat ze zeer waarschijnlijk droog staan. Het heeft veel te weinig geregend…. Dinsdag 15/6 nemen we de boot naar Hull. Afgezien van een onverwacht telefoongesprek verliep de overtocht gladjes. In- en ontschepen gaat bij P&O veel efficiënter dan bij DFDS en lekker vroeg rijden we Hull in.

Eerste doel: the Humberbridge.

Ff doorrijdend (dwars door Sheffield, als Manisch Anglofiel vind ik zelfs dat leuk) komen we ±12:00 aan bij het Ladybower reservoir.

Dit is de linker of Wester plughole. Husband (ja, we zijn in England after all) heeft mazzel, er zijn onderhoudswerkzaamheden aan de dam. Hij laat zich onmiddellijk voorlichten. De plugholes zijn precies dat, overlopen en meer niet, alleen nodig als het water te hoog komt. In de torens zit apparatuur om stroom op te wekken en dat proces verloopt volcontinu. Tenzij er iets kapot is zoals nu.   

 

Tijd voor de lunch!

Dit was twee keer the home made onion soup, met een gegrild stukje brood met kaas erin, voor mij een wholemeal prawn mary rose sandwich and voor hubbie een homecooked ham sandwich. Het was zo goed dat ik vergat om een foto te maken….

 Ik heb nog meer foto’s gemaakt, – compleet met slideshow. – the Humberbridge – the peak district – de boot naar Hull –Ladybower reservoir –  

One thought on “Meeting the plugholes, both of them

  1. Pingback: Retun to the plugholes (Peakdistrict) | Kaatjevliet's Blog

Geef een reactie

