Het bos in gestuurd! (fragment uit een brief naar een vriend)

 Zoon dacht links, ik dacht rechts,
 
Op dat moment*) keek ik naar het prikbord boven de tafel, daar hangt oa informatie van Scouting waar Ezra opzit. Even kijken of ze vandaag een andere opkomst tijd hebben. Standaard is zaterdag 13:30 in het clubhuis.
Het is te ingewikkeld om uit te leggen wat er mis ging, kort door de bocht had IK het eerder moeten lezen, zoon had alles goed moeten lezen en Scouting had de informatie niet over drie plekken moeten versnipperen
Kort samengevat: ik las vanmorgenvroeg pas dat Ez gisteravond om 19:00 in Ommen verwacht werd. Waar? Naam v/d plek en een Adres lijkt logisch toch? Het staat er niet. Een route beschrijving en TomTom coördinaten werden wel geleverd. Ook de boodschap, de ouders moeten de scoutjes, in tegenstelling tot wat gebruikelijk is, zelf brengen stond er niet in.

Toen zag ik de brief. Er was nog een brief aan de kinders meegegeven. Daar stond alleen maar in dat het openingsweekend 10 en 11 september zou zijn. Niets over welke groepen wel en welke groepen wel, geen aanvangstijden.  

Wel vermeld dat de place toe be Ada’s hoeve heet, weer een routebeschrijving en coördinaten, geen adres. Ik heb geen idee of onze gps (we hebben geen TomTom meer, maar een Mio) en hoe onze gps op coördinaten kan rijden. EEN ADRES MENSEN! Is dat nou zo onlogisch of ligt dit aan mij?  

Afijn, ik wil ze bellen om te vragen of het nog zin had om Ezra te brengen. Er stond een naam onder de brief, maar voor ik daar iets mee kon vertelde Ezra dat die scout ermee opgehouden was. Die brief was waarschijnlijk zijn laatste actie of zo? Het gsm nummer van de hopman staat in mijn gsm, maar zoals ik al eerder merkte, die heeft zijn telefoon niet aan. Ik krijg de voicemail, spreek in en verwacht geen antwoord. In ons dossierkastje vind ik gzd een uitgebreidere telefoonlijst, jawel ik krijg er een van de leiding aan de lijn. Ja hoor, ik kan Ezra nog wel brengen. HET ADRES? Oh daar vraag ik hem wat….. hee jongens, wie weet hoe het hier heet ……. hoor ik hem vragen.
Zwolse weg 17, in Ommen!
Ez is aangekleed, ik heb vier boterhammen met kaas gemaakt, een fles water uit de koelkast en we zijn weggereden. In de auto bleek de regenjas en papier met telefoonnummers vergeten. Afijn we zijn toch te laat. Als hij geen regenjas bij zich heeft gaat het gieten, we gaan nog ff terug. Wat verder blijkt hij ook geen ontbijt op te hebben. Hij neemt vast een van de vier boterhammen.

In Ommen, 40 minuten later. Op de parkeerplaats treffen we drie oudere scouts. Waar Ez moet zijn? O aan het eind van dat pad! Nee zij moeten weg en kunnen niet even meelopen. Hoe ver is het? Twee-driehonderd meter. Ik ga even mee.
Nog ben ik blij dat ik dat gedaan heb!!!! 
(En dat ik mijn wandelschoenen aan had)

Het was veel en veel verder. Dat is niet erg, maar het pad had diverse zijpaden waarvan het op twee punten een gelijkwaardige tweesprong leek. De eerste keer kwam er net een clubje scoutjes aan die wisten welke we moesten hebben. De 2e keer wilde Ez links, en ik rechts. Dat heb ik doorgezet en veel en veel verder bleek dat ik dat goed had. Hij meldde zich bij de leiding, hij kon nog bij een groepje en dat was dan dat, pfff. Ik terug naar de auto. Dat bleek ook lastiger dan gedacht. Ik ben verdwaald, ik dacht al, heb ik hier eerder gelopen? Even later hield het pad in een weiland op. Foute boel. Gelukkig toen ik terug ging was het maar een klein stukje dat ik verkeerd gegaan was. Op dat moment kwam Ezra met zijn groepje langs. Kon ik hem de fles met water geven die nog in de auto lag.

Ja en nu? Links of rechts?
Natuurlijk is het ook volkomen logisch dat ik onderweg op zaterdagmorgen in de middle of nowhere in een file terecht kwam. Werkzaamheden! 
Ik haal adem….. in ….uit……

 

 *) ik zat in alle vroegte van de zaterdagmorgen een vriend verweg te schrijven. 
 

 

Geef een reactie

