Dode dieren dag – Max

Ik kan niet aan Max denken zonder te huilen. Max is dood, aangereden, door vreemden gevonden en diezelfde dag afgemaakt.

Januari 1990

 

Ex en ik gingen uit elkaar, Max was van hem, en hij nam hem mee. In die eerste week, nog voor het eerste weekend waarin ex kwam om onze zonen te halen, werd Max aangereden op de dijk tussen Rhenen en Wageningen, gewond achtergelaten. Ik heb Max nooit meer gezien. Dat is nu 20 jaar geleden,

nog huil ik om hem, nog steeds mis ik hem, nog weet ik nog hoe het voelde om zijn magere ribbenkast vast te houden, hoe lief hij was.

najaar 1989 Max en Jos

Geef een reactie

