Herfstvakantie! En waar is je jas?

De woeste bossen bij Ommen eerder dit jaar.

Gevonden, één jas. Één maar? Nee er hingen er zeker tien en nog veel meer tassen. Afijn, zoon had zijn jas weer gevonden en hij nam hem mee naar huis. 

Was het echt zo simpel? Natuurlijk niet. 

Mijn theorie: ook in de vakante zijn er mensen op school aan het werk ging wel op. We fietsten vanmorgen 9:00 naar het Carolus aan de Veeralee. Eerst naar de vooringang

(zijde Kamperspoortje)

De deur stond wagenwijd open, een paar busjes van een aannemer geparkeerd op het plein. Mooi, wij liepen optimistisch naar binen. Niemand, helemaal niemand. De deur naar de aula en de garderobe was open….. ik zag een kans… 

“Nee daar hangt mijn jas niet, wij gebruiken de kapstok aan de andere kant.”

(bij de ingang aan de Prinses Julianastraat) boorde zoon mijn kans grondig de grond in.  

Nog eens rondgekeken,

“VOLLUK!!”.

Niemand. Ezra had het telefoonnummer van de school nog eens gebeld, alles tevergeefs. Dan op de fiets naar de andere ingang. Daar was het hek dicht en op slot. Geen bel. Terug naar de voorkant. Binnen zag ik net een van de medewerkers van de aannemer. Hij verzekerde dat er verder niemand was. En keek heel bedenkelijk toen zoon uitlegde dat hij op zoek was naar zijn jas. 

“Weet je zelf waar dat is?” vroeg hij uiteindelijk. Heel snel voor hij misschien van gedachten zou veranderen (hij had er zichbaar moeite mee om ons in de school toe te laten) liepen we naar de andere kant van de school. naar de kapstok. Op het eerste gezicht leek even of de jas er niet bij was, hij had hem binnenste buiten op de kapstok gelegd en de voering is blijkbaar grijsachtig ipv zwart.  Snel snel weer naar buiten. Legoworld lokte….. het eerste paar elektrische deuren zoefde open … en het tweede paar …..niet? WTF????? En we waren weer helemaal alleen. Wat nu? Ik ging op zoek naar iemand, zoon duwde eens tegen de deuren. Jawel, dat werkte, ze gingen open…………..SNEL!! Wij ook naar buiten. 

Ik wilde rechtsaf,

“We kunnen ook linksaf!” en zoon wees in de richting van de IJsselhallen. As-the-crow-flies was het zeker korter. “Maar waar ga je dan het Kamperspoortje over?” Heel even werd er nagedacht, en met een verlegen “oja” realiseerde hij dat het een omweg zou zijn.

Resoluut keerde hij zijn fiets naar rechts. Lego World lokte……

 

Lego World Zwolle 2008 (paleis Soestdijk?)

 

++++++++++

(Gisteren) Hoe boos kun je als moeder worden? Gisteren kwam zoonlief vertellen dat hij weer zijn jas kwijt was. Weken geleden hadden we al een speurtocht gehouden waarbij we via de school (Westkant v/d stad) en stichting Boot (Zuid!)  in de stromende regen bij clubhuis de Grote Beer (Noordkant potdomme) terecht gekomen waren. Waarbij mams voor 180% de stuwende kracht achter de speurtocht was. Zijn lesje geleerd hoopte ik. Njet!

Dan maar zonder jas tot na de vakantie zou normaal gesproken een optie zijn ware het niet dat hij woensdag op Pooltocht gaat met scouting. Vier dagen, drie nachten met een rugzak door de woeste bossen van Ommen. Een goede waterdichte jas is dan van belang. Een goede waterdichte jas had ik pas bij H&M gekocht.

EN DIE WAS NU WEER WEG???

(adem in ….. en weer uit….. zei ik in gedachten tegen me zelf)

Nee, meneer wist zeker dat de school hermetisch gesloten zou zijn en bovendien, met aankleden en ontbijten had hij ivm met Legoworld (aanvang 10:00) geen tijd om eerst naar school te gaan………

NOU de hele straat (we stonden al buiten) kon meegenieten van mijn boze stem.

“Geen TIJD????? Dan maken we tijd!!” 

School en IJsselhallen waar Lego World gehouden worden liggen op een steenworp afstand van elkaar. Zoon vluchtte naar zijn kamer!

“Ga op internet maar eens kijken of school een website heeft waar info op staat waar je wat aan hebt!”

Uren later komt hij naar hij me vertellen dat hij een telefoonnummer heeft en wil gaan bellen. Op zondagavond? Om 21:30? Zinloos vertel ik. Hoe eigenwijs kun je zijn als puber? Heeeeel erg eigenwijs. Hij belt toch en krijgt een bandje….

Wij zijn aanwezig maandag t/m vrijdag van 7:30 t/m 17:00”

Echtgenoot zat gister achter de pc. Stil, het leek hem wijzer om zich erbuiten te houden. Later toen ik weer een beetje tot rust gekomen was vertelde hij dat in de brugklas meermalen zijn jas kwijt geweest was. Ik was niet verbaasd.

“En hoe vond jou moeder dat?” wilde ik weten.

“O die werd zeker zo kwaad  als jij daarnet en ze stuurde me ijskoud in mijn t-shirt op de fiets naar school in de winter” 

Geef een reactie

