Een donkerachtige morgen (fragment uit een brief aan een vriend)

Stilleven – “Koffie met Laptop”

Het is niet koud en niet warm hier. Lapjepapje*) van de buren zat vanmorgen met veel dramatisch gejammer voor de deur, mevrouw wou naar binnen. Ik heb de verwarming niet aan dus wou ze op schoot. En dat zou verder prima zijn maar ze is niet echt een schootkat maar een schouderkat. Klein en licht, maar toch gebruikt ze haar nagels om niet te vallen …… ik had er dus snel genoeg van. Nu zit ze ergens in de kamer (ik vermoed op mijn wollen omslagdoek uit Oban, Schotland) verongelijkt te wezen. 

*) zo heet ze niet echt. Het is een snoepie van een lapjeskatje, dus noem ik haar lapje, gevolgd door iets dat rijmt, papje, logisch toch? Sinds de kat van buuf aan de andere kant van het blok dood is komt deze gelaptestraatmadelief ook bij haar in de tuin. Buuf Eva noemt haar Schildpadje, een ander woord voor lapjeskat. Marion, buurvrouw/eigenaresse van het kattenbeest hoorde dat en was verontwaardigd…..

“Ze heeft een naam! Luna!”

Ja dat zal wel. Ezra is ook al overgestapt op Luna, maar ik hou vast aan Lapje papje. En Eva houdt net zo koppig op schildpad. Als zo’n naam eenmaal in je hoofd zit….. 

En mevrouw heeft het pand alweer verlaten. Als ze niet op mijn schouder mag en de verwarming ook al niet aanstaat………

 

 

Ja we kunnen weer verder lezen op het VKblog. Daar verandert weinig. De moderator ligt zoals vastgelegd in de statuten onder vuur. Hoe ze het ook aanpakken, altijd komt kritiek. Soms redelijk, vaak bijtend en onredelijk. Of, zoals vanmorgen, uitgesproken zeurderig.

Het nieuwste daarbij is dat een aantel **bloggers het in hun hoofd gehaald hebben dat ** en ** eigenlijk voor de moderatie werken, en dat je je blogleven niet zeker bent als je geen vriendjes bent met ** en **. Zonder dat er ergens op slaat verlangen/eisen ze van de moderator tekst en uitleg. Echt het slaat helemaal nergens op. (get a life! Denk ik dan, maar ja …….)

Geef een reactie

