Tere kinderziel?

De tere kinderziel 

Vorige eeuw, de jaren 90 en oudste zoon was 8 jaar oud. Ongeveer, dat weet ik niet meer precies. En hoe hij op het idee kwam, daarvan heb ik helemaal geen idee 

“Mam, ik wil een paar letters voor mijn naam zetten. Een afkorting dat staat cool!”  

Ojé, ik voelde me meteen schuldig. Zijn vader en ik konden het nauwelijks eens worden over zijn voornaam en consequentie daarvan dat hij er maar één heeft. Geen drie zoals ik, geen twee zoals zijn vader”

Ik wil S.M. voor mijn achternaam zetten ipv J.”

“S.M.?? WAAROM die letters?” vroeg ik verschrikt. Waar had hij dat vandaan, waarom juist die letters….

“O gewoon die vind ik leuk”

“Weet je wat het betekent?”

“Nee, kan me ook niet schelen” antwoorde hij met een kinderlijk eenvoudig. Hij wist het echt niet.

Kijk voor simpele functionele seksuele voorlichting draai ik mijn hand niet om. Het was er nog niet van gekomen maar dat moment naderde. Wellicht wist hij al een en ander. Maar hoe leg je een kind de principes van SM seks uit? Ik had geen idee. Toen hij er de volgende dag op terug kwam kwam ik niet verder dan bot verbieden. Ik heb nog voorgesteld om andere letters te kiezen…… nee hij wilde deze.

“Maar waarom mag het niet dan?” ik ben er niet meer op ingegaan. Zowieso als Jos ergens zijn zin op gezet had wilde hij altijd zijn zin. Kans was groot dat als ik hem de betekenis en lading van sm uit had kunnen leggen hij dit schouderophalend terzijde zou schuiven. Vrijdagmiddag, en mijn ex kwam binnen om de jongens op te halen. Meteen probeerde Jos het nog een keer.

“Papa, ik wil de letters sm voor mijn naam zetten, mag het van jou?”

Meer nog dan ik boos was dat zoon probeerde via zijn vader toch zijn zin te krijgen, hield ik mijn adem in om te horen hoe P. dit op zou lossen…..

“NEE, dat mag niet.” was zijn korte antwoord.

“Maar Waarom dan niet?” zoon begon te begrijpen dat het hem niet ging lukken.

“Daarom niet”

 

 

 

Geef een reactie

