Gespot! En het project White Geese

 

 White geese – Ja wat nou white geese. Gewoon witte ganzen, dat klinkt veel mooier. Kijk, ik zal het uitleggen.

En ze zijn niet allemaal wit. Er lopen een paar grijze ganzen tussen en een paar leuke kruisingen. Dit is een van de kuikens van afgelopen zomer.

Oktober 2004. Jongste zoon was jarig geweest en we hadden een verjaardagsfeestje ge-organiseerd. School is op loopafstand en Ad en ik gingen de feestvarkens lopend uit school op te halen. Met spelletjes voor in de speeltuintjes onderweg. Waarbij ze ‘echte’ gouden munten konden vinden. 

Allebei een mand vol lekkers en aanverwante zaken liepen echtgenoot en ik de deur uit richting school. Net toen we midden tussen de luid gakkende ganzen doorliepen ging de gsm van echtgenoot. Een collega uit het buitenland, of hij even tijd had?

“Yes, sure, I am in a meeting, so its fine with me!”
“Meeting? Sounds like nature to me!” was het antwoord van zijn Britse vriend.
“Yes, its nature allright”

legde echtgenoot uit en hij praatte verder. Collegae belde over een nieuw op te zetten project. Of echtgenoot mee wilde praten en vergaderen etc? Tuurlijk. Een paar weken later vertelt Ad me de naam van het nieuw project; 

WHITE GEESE

Later ging ik fotobloggen waren onze ganzen een steeds terugkerend onderwerp. Waarbij ik de tag ‘white geese’ gebruikte. Het poject White Geese is al heel lang ter ziele maar dat doet er niet toe.

7 juni 2010: geweldig toch als je dit zomaar tegen kan komen? Ik verafschuw mensen die niet verder komen dan “Vogels? Die scheiten op mijn auto!”

De ganzen wonen rondom de vijvers achter ons huis. Zelden gaan ze weg. Bij aanhoudende vorst en sneeuw verplaatsen ze zich lopend richting het Winkelcentrum. Op een dag wees ik jongste zoon op een V-formatie ganzen in de lucht. “Ganzen? Die kunnen toch niet vliegen?” Hij had ‘onze’ ganzen nog nooit zien vliegen. Ik ook niet, ik heb geen idee of ze het nog kunnen. Ik moest praten als brugman voor zoon aan wilde nemen dat wilde ganzen wel vliegen. Een paar weken geleden hoorde ik dat een buurvrouw ook fanantiek fotografeert en blogt. Ik ging zoeken op Internet, binnen 5 minuten had ik haar gevonden op blogspot,  en blogcontact gemaakt. En zo kon het gebeuren dat ik op de melding kreeg dat ik gespot was…..

bron: Hannlie

One thought on “Gespot! En het project White Geese

  1. De vriend was niet Brits maar Iers. John Colreavy. Maar de meeting was een echte board meeting. Kwak, gak, kwak, gak, kwak…………………..

Geef een reactie

