Groen leren bankstel (fragment uit een brief naar een vriend)

Zwolle, vrijdag 14 januari 2011 – 10:00 – mail 178

10°C Grijs en regen

Cees, vanaf de koffietafel. Keukentafel bedoel ik maar mijn gedachten zijn bij het 4e bakje koffie dat nu pruttelt, ik kan maar niet wakker worden. Licht is het ook nog niet zou dat ermee te maken hebben?

Lapjepapje was hier maar ze ging haar nagels in de leren bank zetten en toen heb ik haar naar buiten geduwd. Met verwijtende ogen keek ze me aan, ja daaaag!

We hebben twee groene leren banken. Afzonderlijk 2ehands op de kop getikt bij de kringloop. Oppervlakkig gezien hebben ze dezelfde kleur, alleen als je goed kijkt zie je dat er een ietse pietsie verschil in zit en dat het ontwerp maar voor 90% hetzelfde is. Het lijkt alsof ze bij elkaar horen maar dat is niet zo.

Vergeleken met de versleten textiele monsters die er eerst stonden zijn ze erg mooi, stijlvol en zitten ze heerlijk. Leer is ook veel praktischer vooral als er etende mannen op zitten die soms gedachtenloos hun vette vingers aan een leuning afvegen.

Vond ik dat voorheen heel erg nu denk ik “Absorberen maar!” naar het oude leer.

Beer komt ook van de kringloop. Twee keer heb ik hem vastgepakt en teruggelegd bij de andere beren. Weer thuis kon ik de verwijtende blik in zijn ogen niet meer van me afzetten. Ik ben teruggegaan en heb hem voor €3,50 gekocht. Nooit spijt van gehad. dat warme vestje heb ik voor hem gemaakt.

Ondanks de regen ga ik er zo doorheen fietsen. Ik heb kleine knoopjes nodig, ik wil naar de markt en naar de IJssel, om te zien of het water hier ook al spectaculair hoog staat. Misschien ook nog even naar de kringloop daar kom ik dan toch langs. Kan ik nog even naar L. zwaaien, die woont aan de overkant. Dat waardeert ze niet, des te meer reden!

(Ben ik nu een sekreet? Ik hoop het)

 

 

Geef een reactie

