Het Kaf van het Koren scheiden

 

Een eerste resultaat

Net als jongste zoon is echtgenoot niet echt (echt niet) in staat zijn spullen een beetje netjes uit te zoeken en te bewaren. Op zijn werk lost hij dat op dat om bij een aanstaande labinspectie simpel weg alles van zijn werktafel weg te gooien, thuis laat hij de rommel de rommel.
Binnen los ik dat op (pffffff) maar de bende in de garage zag ik jarenlang als iets waar ik niets mee te maken had.
Ik heb er wel eens oppervlakkig opgeruimd, waarbij ik bij de laatste opruimactie (gerechtigheid) al vegende mijn eigen motor handschoenen op twee verschillende plaatsen terugvond.

Dit keer kreeg ik een kart blache om ALLES weg te gooien naar eigen inzicht. De eerste dag hield ik me in…..

Ik vond veel spullen waarvan ik niet wist of het nog belangrijkwas of niet. Het leek me gewoon niet nuttig om materialen weg te gooien die echtgenoot later vrolijk nieuw zou gaan kopen. Overzicht en loopruimte in de garage was mijn doel, ik was niet op zoek naar een Feng Shui garage.

De combinatie van een warme en frustrerende en naar zijn zin te warme werkdag om thuis te komen voor een uitzoekklus waar hij echt geen zin in had, was heel slecht voor zijn humeur. De vrij gekomen werkbank maakte nauwelijks indruk. Een razende Roeland smeet heel veel gewoon terug en ook heel veel in een krat voor Kringloop en Rova.

De volgende dag, ging ik nog veel rücksichtlozer aan de slag. Afwissellend reed ik naar de kringloop, naar de Rova, en weer naar de kringloop. Schoonmaakspullen en eetvoorraden gingen van de garage naar de schuur en langzaam kwam er ruimte vrij.

Er stond ook een kastje waarvan de drie laden tjokkie vol gevuld waren met nog ongeopende verpakkingen boortjes en vergelijkbaar materiaal. Daaronder, oud en vies en roestig, schroefjes, moertjes, ringetjes, stukjes glas, parker, onduidelijke onderdeeltjes, spijkers, pluggen, stukjes scherp glas en veel viezigheid.

Ik kiepte de laten in toevallig gevonden stevig plastic zakken leeg. Wauw wat een bende! Bij het afvoeren aarzelde ik en ik besloot om ze op het bureau (ja de garage heeft een werkbank en een bureau, de auto kan er dus niet in) te laten liggen.

Afijn, het kon niet weg. Zonder overleg kiepte hij beide zakken in een laatje terug. Hmm.
“Ja soms heb ik een schroefje of een moertje nodig en dan zoek ik in die la”
“Tussen het vuil en het glas?” dacht ik verbijsterd. Dat kunnen we toch uitzoeken?

Het zal duidelijk zijn, dat vond hij geen goed idee. En wie mij een beetje kent, weet ik dat ik mijn projecten in regel AF maak. Gisteravond heb ik drie keer een bak uit de la geschept.
Beetje bij beetje de nog bruikbare ijzerwaartjes in een bakje zodat de overblijvende zooi afgevoerd kon worden.

Ben ik nu gek? Vast

5 thoughts on “Het Kaf van het Koren scheiden

  1. Hoe lang gaat het duren totdat de oorspronkelijke situatie weer is teruggekeerd?
    Fijn weekend
    en
    vrolijke groet
    PS1: ik heb zelf een speciale afgesloten kamer voor mij zelf gemaakt

  2. Ja, je bent echt gek (dat vroeg je toch?)
    Jemig, wat een bende zeg. Je hebt wel moed om daaraan te beginnen, en ook nog naar de Kringloop te rijden.

    P.S. Zijn jullie nog bij elkaar? 🙂

    Ceesgegroetje

  3. Knettergek ik weet het 🙂

    Zoon 1 zoon kwam vrijdagavond langs om wat spullen af te leveren voor iets wat hij met echtgenoot samen wilde maken …… hij zei dat hij dacht even dat hij de verkeerde garage binnen gelopen was.

    Ik had zoon 3 aan de telefoon die in onze afwezigheid de zaagbank gebruikt had. Deze zoon die nooit iets opruimde vemeldde vrijwillig dat hij nu wel geveegd had…..

    Kijk zoo hoort dat!

Geef een reactie

