Aan de wandel

Een van mijn goede voornemens, ook zonder hond: minstens een uur per dag wandelen. Ook op vakantie, ook als het regent. Het is de bedoeling dat ik doorloop en geen foto’s maakt. Dat lukt natuulijk niet. Sinds ik tot twee keer toe ooggetuige was bij een uitslaande brand in de binnenstad zonder camera in mijn tas gaat camera weer mee.

Op een klein weggetje nog in de stad kwam ik dit bord tegen. Hmm ik was zonder fiets, en liep dapper langs de bus….

Om deze effectieve versperring te zien. Hier was ik niet op gekleed (een tricot jurkje), dan maar weer terug. In het busje bleken een paar gemeente werkers te zitten. Op mijn vraag waarom er niet op het bordje stond dat de zaak geblokkeerd was….

“Dat bordje hebben we niet….”

In een weiland liep een groep Soya schapen. Kleine bruine oer beestjes. Maar die oren van die ene……. waren de oren van een haas, die tussen de schapen doorliep. Voor ik dat op de foto kon zetten was hij alweer aan de overkant van de weg. Daar bleef hij even zitten

 

Deze vogel kende ik jarenlang alleen van plaatjes en tv. Nu zie ik ze opeens overal.

 

8 thoughts on “Aan de wandel

  1. Tja, dat afzetten moet voldoen aan wettelijke voorschriften. Een opmerking dat een bepaald bord ontbreekt kan dus niet.
    De persoonlijke veiligheidsmaatregelen zullen ook wel niet uitgevoerd worden. Veiligheidskleding enzo is er vast ook niet in de domme maten …..
    Zonnige groet

Geef een reactie

