Onderweg kies ik wel waarheen….. (back to my roots)

De Echina force uit onze eigen tuin, die volgens de website door A. Vogel himself in Nederland geïntroduceerd is. Ik geloof niet in homeopathie. Wel in de geneeskrachtige eigenschappen van veel planten.

 

Ik weet het nog niet. Boerderijmuseum Oldebroek of de A. Vogeltuinen bij ’t Harde. Ik zie wel. De eerste 15 km zijn beide fietsroutes hetzelfde…… ik begin met de blik op oneindig naar Wezep te fietsen.

Dit alles in het kader, “Ga thuis ook op zoek naar musea en andere attracties”. Echtgenoot heeft in deze musea geen interesse en ook voor de zondagmiddag uitstapjes zijn ze volledig ongeschikt. Geheel volgens het karakter van de biblebelt waar Zwolle ook bij hoort zijn ze dan gesloten.

4 thoughts on “Onderweg kies ik wel waarheen….. (back to my roots)

  1. Fijne fietstocht.
    Fraaie foto, ja tuurlijk zijn er planten met geneeskracht, maar je moet wel weten hoe te gebruiken en dat is niet gemakkelijk. Een flinke studie. Veel stoffen worden ook in de huidige medicijnen gebruik.

    • Hoi Antoinette; Ik weet het, je moet weten welke onderdelen van de plant gebruikt worden. Vers of gedroogd, een extract of niet.
      Mooi voorbeeld is Calendula olie. Voor de geneeskrachtige werking van de plant moet je een extract van de bloemblaadjes in olie maken.

      Maar je kan ook olie persen uit de zaden. Dat wordt ook Calendula olie genoemd. En dat is niet geneeskrachtig, maar een ongezond goedje zelfs. Lekker verwarrend.

  2. Cees? Een paraplu op de fiets?

    Ik heb dus vanaf begin Hattemerbroek in de regen gefietst. Het begon zachtjes gelukkig. Afijn, al voor de regen viel was ik rijp voor de douche 🙂

Geef een reactie

