Ik zag een muis!

(Ezra, opgewonden)
“Ik zag een muis!”
“Waar?”
“Daar bij de keuken!”
We zaten een broodje te eten in een raststätte langs de Duitse snelweg. Ongelovig keek ik mijn zoon aan. Hij wist het zeker en liep meteen naar de keuken om te zien waar het beestje gebleven was. Twee kleine meisje zaten er op hun knieën bij om muis met de handen te vangen.
Aan het gegil kon Ad horen dat het keukenpersoneel de muis ook gespot had. Gelukkig voor muisje werd hij diervriendelijk gevangen. Een plasticbakje was snel over het beestje heen gezet. Zoekend naar een stuk papier verklaarde het keukenmeisje dat ze er niet over piekerde om de muis dood te maken. Krant eronder en muis ging naar buiten.

Buiten kon ik pas goed zien wat voor muis het was. Geen gewone huis-tuin-en-keukenmuis, maar een klein spitsmuis, een die buiten hoort en zich net als de mol met kleine insecten in leven houdt.
Helaas was hij verdwenen voor ik hem goed en wel op de foto had……  

We hadden een mooi plekje met uitzicht op de Main. De camping lijkt rustig en dat was hij ook. Uitgestorven was een andere woord dat zich opdrong. Echter over de rivier kwamen diverse toeristen boten voorbij, een konden we van verre aanhoren komen door de ‘gezellige’ muziek die nogal luid gespeeld werd. 

Ik vermoed dat een verweesde jonge grauwe gans zich bij de twee Nijlganzen heeft aangesloten. Hier en Zwolle mixen deze soorten niet.

Op deze camping bleef het drietal wel bij elkaar.

11 thoughts on “Ik zag een muis!

  1. En ik kreeg onmiddellijk het liedje van Rudie Carell in mijn hoofd ja. (En nu zit het er de rest van de dag… ha ha.)

    Ceesgegroetje

    • Zeker op vakantie heb ik mijn camera schietklaar bij de hand 🙂

      En sinds ik in Zwolle twee keer oog getuige was van een verse uitslaande brand gaat mijn camera bij de boodschapsels ook weer mee.

  2. Off topic: sommige plantensoorten hebben vrouwelijke of mannelijke planten en sommige plantensoorten hebben zowel vrouwelijke als mannnelijke soorten. En sommige planten hebben vrouwelijke of mannelijke bloemen of vrouwelijke en mannelijke bloemen. En sommige planten hebben vruchten zonder zaad. Ook zijn er planten die nooit, of eenmaal of meerdere keren bloeien. Pffff, hoeveel smaken biedt de natuur wel niet. En dan heb ik nog niets eens gerookt van dat vrouwelijke plantje bij mijn voordeur ……

Geef een reactie

