Zomer is voorbij

Maandagmorgen zit ik achter de pc. Koffie is op, ik kijk achter me en zie Luna op de bankliggen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Vorige winter en voorjaar tijdens koude dagen was dat ook zo. Maar in de zomer komt ze alleen af om wat kattenbrokjes te bietsen en ons daarna weer te  verlaten. Zou de zomer voorbij zijn?

Maar er is nog iets radicaal anders. Haar schuwe zoon Joris loopt ook over de bank. Duidelijk geïnspireerd door Luna loopt hij over de bank, over de tafel en geeft kopjes aan de peren. WAAR is mijn camera? In de hoop dat hij niet schrikt pak ik die snel in de gang. Luna slaapt onverstoorbaar verder, Joris schiet naar de uitgang.

Zijn doel is; mijn aandacht trekken en dan brokjes bietsen. Nu ff niet besluit ik. Als snel komen beide katten erachter dat het buiten in de zon beter toeven is. En ik vraag me af, hoe lang zou het duren voor Joris naast Luna op de bank gaat liggen slapen?

Camera staat klaar vanaf nu.

10 thoughts on “Zomer is voorbij

  1. Dat zal vast niet lang meer duren.
    De combinatie Droppie (officieel Dropshot= zwart/wit) en Luna doet het ook goed.
    Die liggen, gezellig tegen elkaar aan, nu bij mij op de bank.

  2. Off topic: Ik ben jaren terug een half jaar deelraadslid geweest. Nu ben ik toehoorder zonder spreekrecht. Alleen eens in de vier jaar mag ik mijn stem laten horen. In de wandelgangen worden heel soms nog adviezen aan mij gevraagd.
    On topic: een bankligger ben ik dus niet
    Vriendelijke groet

Geef een reactie

