Zondagmiddag

Zondagmiddag, na 2½ uur huiswerkbegeleiding van een 13-jarige zoon heb ik dringend behoefte aan frisse lucht. Schoenen aan, camera mee. Jas? Geen jas, vanuit de keuken ziet het er zonnig uit.
De lucht in de verte ziet er donker uit? Naar huis? Neh, ik loop ijzerenheinig door. Misschien valt het mee.

Foutje, al snel valt het met bakken naar beneden. Gelukkig is er een soort van toezichthouders huisje, daar schuil ik in de luwte. Geduldig (ik moet wel) wacht ik tot het minder wordt. Amper vijf minuten later loop ik verder.

Overal druppels ik vermaak me kostelijk. Alleen als ik langs de parkeerplaats loop zie ik een auto erg ‘snel’ parkeren, de inzittenden zijn snel in gesprek met ander jong volk in de auto naast hen. Ze zijn er duidelijk niet voor de tuinen, ik hou er rekening mee dat ze dealen. Mijn camera laat ik ff onder de heg hangen als ik langs ze loop. Het weer klaart snel weer op.

4 thoughts on “Zondagmiddag

  1. Je zou toch zo onderhand oud en wijs genoeg moeten zijn om te weten dat je in Nederland nóóit zonder jas op pad kunt gaan.

    Dat met de vermoedelijke dealers heb je wel verstandig aangepakt: die jongens zijn niet zo dol op een ongevraagde portretfoto.

    • Een jas mee voor die 5 minuten regen, welnee. Ik ben deze zomer amper 2x natgeregend onderweg naar huis, en daar doe ik dan weer wat droogs aan.

      Kheb een hekel aan jassen……

  2. Dat zijn mooie foto’s geworden… heerlijk die foto’s met die druppels… en de andere bloemen foto’s mogen er ook zijn… en ik loop zelf ook het liefst zonder jas…

Geef een reactie

