Scouting Today

Scouting today.

Het seizoen 2011/2012 gaat beginnen. Vandaag ‘Openingsdag en Overvliegen’ voor de scoutingsgroep van jongste zoon (14)
Tijd: zaterdag 24 september 9:30
Plaats: Bos Agnieten berg, Zwolle

Dat is vlak bij restaurant de Agnietenberg en ook de Agnietenplas, DE plek waar de Vrije School Michael jaarlijks het Sint Jans feest vierde. Waar wij jaren lang op de fiets heen gingen. Ik ging er min of meer van uit dat deze route voor jongste zoon gesneden koek zou zijn. Hmm hij had geen idee. Ff uitleggen werkte niet. Ergens in de wijk Aalanden, een wijk die echt als een doolhof aangelegd is moet op een onduidelijke plek rechtsaf geslagen worden en dan via een achteraf paadje links. Zo kom je op het Toddenbeltpad, en kan je per fiets tussen de weilanden doorsteken naar het Agnietenbos.
“Ik laat het je wel zien” leek mij de beste oplossing, en zo geschiedde.

±9:10 verlieten we vanmorgen het huis. Om zoon de route te leren had ik aanwijzingen gegeven. Tunneltje, winkelcentrum Aalanden rechts laten liggen, volgende rotonde rechts. Terwil zoonlief voor me uitfietste passeerden we het winkelcentrum. Daar kwam een clubje van 4 grote stoere scouts op de fiets. Arme Ezra dacht ik, afgang fietst hij hier met zijn moeder …… Ez gaf geen krimp, fietste ijzerenheinig verder en het luidruchtige viertal fietste achter ons aan.

Op het beruchte fietspad vroeg ik fluisterend aan Ez of hij de weg nu wist? Wilde hij met het viertal mee en kon ik in rook oplossen cq een andere weg nemen? Nee, nee dat was niet de bedoeling hij had nog steeds geen idee hoe de route verder moest. Mama moest mee. Oké, zo gingen we verder.

Onderweg wees ik op aandachtspunten wilde hij aan het eind v/d dag de weg naar huis weer kunnen vinden. Afijn de vier fietsten vlak achter ons. Ezra was in gesprek met een v/d scouts over het scoutgebeuren waar we heen fietsten.

“WAAR?” Geen idee wij fietsen achter julle aan! Ik dacht straks links maar jullie gingen rechts……

OMG! Afijn, mijn dag is met deze goede daad helemaal goed. Bijna aangekomen bleek eea georganiseerd. Een mooie Sherro’s liet ons stoppen. “Daar is de fietsparkeerplaats en daar moeten jullie heen lopen. Mooi moment voor mams om in in rook op te lossen, cq de weg terug te nemen. Onderweg zag ik heel wat achterbankscoutjes, die door pappa of mamma met de auto afgeleverd werden….

Scouting Echternach, Luxemburg. Dankzij de chauffeur van de bus zijn destijds goed op hun zomerkamp aangekomen.

Scouting Echternach, Luxemburg. Dankzij de chauffeur van de bus zijn ze destijds goed op hun zomerkamp aangekomen.

6 thoughts on “Scouting Today

  1. Ik herinner mijn laatste zomervakantie van mijn basisschool. Plots wilde mijn vader met mij even fietsen. De route naar mijn middelbare school heeft hij toen uitgelegd. Maar ook met de opmerking van daar is het verzamelpunt van alle scholieren.
    Uiteindelijk fietste iedereen gewoon met de meute mee en ging het vanzelf.
    Jammer genoeg is het puberend tussen mij en mijn vader nooit meer goed gekomen. Ik ben een ander groepje gaan volgen dan welk hij in zijn gedachten had ….
    Vriendellijke zondaggroet

  2. Voor mij een andere wereld, die van de vroegere padvinderij. Dat was iets van de radio, waar je nog aandacht had voor allerlei zaken de padvinderij betreffende. Scouting van nu zou niets meer van doen hebben met de welpen en en zo meer van vroeger. Ik vond de luchtvaartverkenners nog wel interessant. Maar het geld om er lid van te worden ontbrak vroeger….Ik weet niet eens of die afdeling nog wel bestaat….

Geef een reactie

