Ochtendzon

Vanmorgen om vijf over half acht

Vanmorgen verliet zoals gewoonlijk jongste zoon als eerste het huis. Dromerig sloft hij naar de schuur om zijn fiets te pakken. Zonder jas, het wordt weer een mooi Oktoberdag.

“Kom kijken riep hij, kom kijken!” Ik had geen zin, ik was op blote voeten en waar mijn bril lag wist ik ff niet, maar ik kon toch geen weerstand bieden. Hij wees naar de garage maar ik mocht niet kijken. Pas toen ik voorzichtig (want op blote voeten) bij de schuur stond kon ik het zien: Het rood zonlicht van de opkomende zon tegen de onderkant van de wolken.

Mooi begin van de dag. En ik vroeg me af; hoe lang nog?

4 thoughts on “Ochtendzon

Geef een reactie

