Man en sleutel?

Mannen en sleutels.

Echtgenoot verliet gisteren met de fiets het huis naar zijn
werk. Daar zou hij zijn fiets in de stalling zetten, en met een afgeleverde
lease auto naar een afspraak in Waalwijk gaan. Door een uitgelopen vergadering
en onvermijdelijke files was hij pas 19:45 met de lease auto thuis.

Dus vanmorgen moest hij met de leaseauto naar het werk om
later met de fiets weer naar huis te kunnen. Klinkt logisch toch? Vanaf zijn
werk meldde hij, dat hij de fietssleutel niet kon vinden. Dat roept hij altijd
heel snel, maar ik dacht, ik kijk hier in huis even. Jawel, binnen
2 minuten vond ik in zijn jas van gisteren de actuele fietssleutel, en in
het sleutelkastje de reservesleutel.

Tja, daar zat hij op zijn werk, zonder fietssleutel, zonder
huissleutel (die daaraan vast zit) en zonder leaseauto die was al voor de
volgende klant opgehaald. En met een afspraak bij de tandarts voor 11:40. In
Hattem, lopen valt af.

Om het helemaal logisch te maken (hoewel ik de logica hier
helemaal kwijt ben) vond hij een 3e sleutel die op zijn
fietssleutel leek, en warempel past. Ik weet het niet meer.

6 thoughts on “Man en sleutel?

  1. Ja en nu heeft hij drie fietssleutels. Ik weet ook weer waarom, het is een verzekerde fiets dus dan moet je twee sleutels hebben voor de verzekering astie gestolen wordt!

  2. Het is of ik het verhaal van ManB lees!
    Ook regelmatig zulke sleuteltoestanden. Ben zelfs eens op de fiets naar zijn werk gegaan met een grote sleutelbos, en geen enkele paste.
    Dus moest hij bij mij achterop de fiets mee naar huis. 6 km verderop.

Geef een reactie

