Boterhammen zijn lekker!

Brooddoosjes worden eerst opgespaard voor ze in de afwasmachine mogen…

Boterhammen op straat! Weg gegooid door de  verwende jeugd van vandaag. Ik weet wel dat ik vroeger nooit iets weggooide. Onze school had geen kantine en mijn zakgeld was niet toereikend geweest. Bovendien smaakten de boterhammetjes die ik natuurlijk zelf klaarmaakte me erg goed. Als we een onverwachte kookles hadden (ik heb één jaar op een soort van huishoudschool gezeten) en dus onverwachts extra eten, dan bewaarde ik mijn boterhammen voor de volgende dag. Wij aten brood van bakkerij ‘De Haer’. Erg lekker en dat was het de volgende dag ook nog. Lekker makkelijk.

Vandaag de dag gaat het anders. Zappend langs bloggers en blogpagina’s viel mijn oog op deze intrigerende titel;

“Mijn hond  zorgt zelf voor haar lunch!”

Bij het lezen van de titel had ik het nog niet meteen begrepen; ook hier ging het over de boterhammen die door de jeugd weggegooid wordt. Tijd voor een gesprek met jongste zoon. Die er zonder meer voor uitkomt dat hij (net als ik) een lekkerbek is. (Waarbij ik gewoon vind dat een goed klaar gemaakte boterham veel lekkerder is dan eten van de snackbar,  dit terzijde). Of hij zijn boterhammen (die ik nog met liefde voor hem smeer) wel eens weggooide? Nee, echt niet, dat deed hij nooooit.

Een extra snack halen? Deed hij dat ook nooooit? Tuurlijk wel was het antwoord. Maar je boterhammen dan? Voor mijn kleine lekkerbek*) lag dat heel simpel. Die at hij gewoon eerst op, daarna haalde hij soms ook nog een snack.

*) kleine lekkerbek is allang groter dan ik ben. Nog wel lichter……

5 thoughts on “Boterhammen zijn lekker!

  1. En wat dacht je van de grote plastic zak met drie verpakte Turkse broden in de bosjes van ‘ons’ park gisteren? Brood aan de ganzen gegeven en plastic mee naar huis genomen. Je wordt er naar van.

  2. Ik heb van mijn leven nog nooit mijn brood weggegooid. In mijn vrijgezellentijd kwam het wel voor, dat ik in het weekend erachter kwam dat ik vergeten was vers brood te kopen. Dan moest ik wel eens een stukje beschimmeld brood weggooien. Nou ja…Dat was nood.

Geef een reactie

