How to make Vegetarian Sushi.

De eeste sushi vond ik bij AH. Een klein doosje met een 35% korting sticker. Lekker!

Daarna vond ik een Conimex-doe-het-zelf-pakket ook in de aanbieding. Sushimatje, rijst en azijn, de juiste sojasaus zat allemaal in het pakket. Zalm en komkommer kocht ik erbij. Kind kon de was doen, iedereen vond het lekker en toen was het hek van de dam. Hier bleek het voordeel van de grote stad, ik hoefde niet eens op zoek naar een toko die een en ander verkocht, ik kom vanzelf vanzelf langs een toko als ik de stad in fiets. Kookboek erbij, ons expiriment ging van slag.

Vegetarische Sushi

Eerst bak ik een paar japanse omeletjes. 1 ei, 1 theelepel suiker, 1 theelepel kikkoman japanse sojasaus, peper en zout. Per ei los slaan en bakken, in een grote koekepan geeft dat mooi dunne omeletjes. Af laten koelen. Snij een halve rijpe avocado aan reepjes.

Eerst een laagje sushi plak rijst

Japanse omelet en avocado

Beetje tuinkers erbij doet het ook goed

Het rollen is het lastigste en dat vind ik nog steeds. Iedere keer weer is het een verrasing; lijkt het op echte sushi of ljikt het nergens op….. Hoe het nu precies moet? Op internet staan diverse handleidingen.

Dmv Trial and Error heb ik het mijzelf redelijk eigen gemaakt.

Sushi van japanse omelet, avocado en tuinkers

Andere mogelijk ingrediënten; tikje zout gekookte prinsesseboontje – verse aspersges (niet die uit blik of pot) – verse kiemen – jullienne gesneden winterwortel – komkommer – augurk – winterpostelein – peultjes – shi také paddestoelen.

wordt vervolgd,

8 thoughts on “How to make Vegetarian Sushi.

  1. Niet slecht voor een eerste keer sushi maken. Probeer de volgende keer meer rijst op de nori te gebruiken en gelijkmatig over 7/8-deel van de nori te spreiden. Zorg ook dat je handen vochtig zijn bij het maken, dan plakt de sushirijst niet zo aan je handen.

Geef een reactie

