Kind kan de was doen (nog meer Sushi)

Sushi lijkt soms exotisch. Er zijn speciale Japanse ingrediënten mogelijk, zoals lotuswortel, natto, umeboshi en shii-také paddestoelen. Geen idee waar het naar smaakt of waar je het koopt, afgezien van de shii-také paddestoelen. Die neem ik niet omdat ik er allergisch voor ben.

De meeste vis vind ik erg lekker en al snel bedacht ik dat onze eigen zoute haring in de sushi kan. Los daarvan vind ik groente ook erg lekker maar de traditionele komkommer kan mij niet boeien en bedacht ik alternatieven zoals julienne geraspte wortel. Samen met haring erg lekker.

Zoonlief draait zijn hand er niet voorom. Of juist wel. Groente vind hij helemaal niet nodig en alleen omdat mams zo aandringt gaan er een paar snippers wortel bij.

One thought on “Kind kan de was doen (nog meer Sushi)

  1. Pingback: Temaki Sushi (wat creatief tijdverdrijf op een rustige zondag) | Kaatjevliet's Blog

Geef een reactie

