Ansichtkaarten van mensen die ik niet ken….

Op dinsdag 29 november opende ik een account bij Postcrossing.com. Mijn eerste adres was in Belarus (Wit-Rusland). Dezelfde dag nog stuurde ik Vignetta een kaart. 37 dagen later en deze eerste kaart moet nog bij de Wit-Russin aankomen. Inmiddels is kaart#1 langer dan gemiddeld (Kaarten naar dit account zijn vaak minimaal 30 dagen onderweg)

Mount Cook Lily - Ranunculus Lyalii, de locale boterblom op de voorgrond

Toch gaat het leuk. Als beginneling mag je vijf adressen aanvragen. Mijn volgende kaarten gingen naar Finland, Tsjechië, Duitsland en Rusland en deden er 4, 3, 3 en 17 dagen over om aan te komen.

Deze kaart kwam als eerste. Het jaagpad langs Chesapeake and Ohio Canal along the Potomac river.

Het leuke is; zodra een door jou gestuurde kaart door de ontvanger is geregistreerd, gaat jouw adres ook in de grote adressengenerator ….. en stuurt een andere postcrosser een kaart naar jou. Dat wachten viel niet mee. 20 december kreeg ik mijn eerste kaart. Vandaag staat de stand op 8.

Waarvandaan? De USA, Rusland, Nieuw Zeeland, Tsjechië, Singapore, Polen, Taiwan. Lekker ver weg, vol met kleurige postzegels en een klein stukje tekst van de afzender.

Minsk - hoofdstad van Wit-Rusland. Was 11 dagen onderweg.

Echtgenoot begrijpt er niks van maar vindt het ook prachtig. De kaart uit Tsjechië was van Brno. Waren we daar al eens geweest? Ik dacht van wel en hij ging gelijk op Internet naar de kaart van het land en de route die we in 2002 afgelegd hebben. Brno blijkt de 2e stad van het land te zijn. We zijn er niet geweest, maar waarschijnlijk stond het overal op de borden. Stand van vandaag;

Sent                : 10

Travelling        : 6 out of 6

Received        : 8

6 thoughts on “Ansichtkaarten van mensen die ik niet ken….

  1. Ik zag het bij jou, en het idee is erg leuk, had wel eens eerder gekeken, maar toen weer weggeklikt. Vind je het niet vervelend dat je adres hierboven te zien is?? Ik ga vandaag de eerste kaarten printen ( ik maak ze van mijn foto’s ) en dan versturen, ben benieuwd!

  2. Pingback: post-crossing | In een ogenblik gezien

Geef een reactie

