Leuk al die ansicht kaarten, maar wat doen we ermee?

Wat gaat dit worden?

Na het versturen van de eerste vijf ansichtkaarten voor het Postcrossingproject begon het wachten. Exact drie weken later kreeg ik mijn eerste kaart. Een paar dagen later nog één en na Kerst  drie tegelijk. In de weken voor Kerst hadden we ook veel kaarten gekregen maar dat was toch anders. De Kerstkaarten die wij kregen waren over het algemeen niet bijzonder, 13-in-een-dozijn, roodborstjes, Kerstmannen en een IJsbeer, met niet meer dan een naam en de beste wensen. Saai en zonder uitzondering in een saaie envelop. Misschien ben ik raar maar ik vind een echte kaart heeft gewoon op de achterkant een postzegel en geen envelop. Er is maar één excuus voor een envelop, en dat is als de kaart helemaal volgeschreven is.

Van de postcrossingkaarten weet je niet wanneer ze komen, ook niet waar ze vandaan komen. Wie er de moeite genomen heeft een kaartje vol te schrijven. Dat doen ze bijna allemaal. Ook de postzegels zijn een lust voor het ook, ook voor een niet-verzamelaarster.  Vandaag een uit Polen;

“Hello! I didn’t realize that in Netherlands there are streets named after great Poles 🙂 And you live there :)”

Wij wonen in de Chopinstraat, vandaar. Gisteren een kaart van iemand uit Duitsland die in mijn profiel gelezen over onze Schotlandmanie, en ons verraste met een Schotlandkaart die ze nog over had. Een heel verhaal in het Duits en nog leesbaar ook.

Fraai stukje huisvlijt van echtgenoot, ik ben er helemaal blij mee. Dit rekje is bedoeld voor ± de laatste 12, daarna gaan ze een album in.

9 thoughts on “Leuk al die ansicht kaarten, maar wat doen we ermee?

  1. Ik heb een leuk boek genaamd: INVITING THE WORLD AT HOME. In het kader van jouw kaarten misschien wel leuk te zien wat je er nog meer mee kunt.

    Misschien kun je eens kijken op het WWW.

    groet

    Van Christien

    • Christien, ik heb het meteen opgezicht op www, en mijn eerste gedachte was;
      “HEBBE!”

      Maar het is een tikje prijzig…….. wel een leuk idee.

      ER moet ook een roman zijn die op achterkanten van ansichten geschreven is, een beetje zoals een briefroman maar kan niet achterhalen hoe wie en waar.

  2. Kaatje,

    ik heb het boek op de boekenmarkt gekocht vorig jaar 2010 in de ijsselhallen voor de helft van de prijs. Ook afgelopen jaar lagen ze er weer, dus nog even geduld!

    groet
    Van Christien

Geef een reactie

