Het jaar van de Draak

Binnenkort begint het jaar van de draak. Ik zag de eerste drakendans voorbij komen op het journaal. Elk jaar als we bijgekomen zijn van onze eigen feestelijkheden komen de Chinezen met hun eigen feest voorbij.

12 jaar geleden (of 11 kan ook) had ik mijn zoons na een dag werken beloofd dat ik een afhaalmaaltijd bij de Chinees zou halen. Met Ezra voorop de fiets reed ik van de Crèche naar winkelcentrum de Bellestein. Helaas onze favoriete restaurant was gesloten, wegens: “Het Chinese Nieuwjaar”. Wat nu?

Oplossing was heel simpel, twee straten voorbij mijn huis was nog een afhaalchinees. Zou die open zijn? Jawel, samen met een goedgehumeurde Ezra gingen we naar binnen.

Daar legde Ezra het even heel subtiel doch duidelijk met een stemmetje als een lintzaag aan alle aanwezigen uit;

“DE ANDERE CHINEES WAS DICHT!!!”

Schetterde hij met een stemmetje als een lintzaag door de zaak. Fijn, iedereen wist nu dat de afhaalchinees van de Lindenhorst voor ons 2e keus was. De scooterjongens die zaten te wachten om een bestelling weg te brengen lagen dubbel van de lach. De Patron achter de toonbank probeerde eerst nog verbaasd en verontwaardigd te doen. Tja, tegen een stralende 2-jarige kon hij niet op. Ik hield mijn mond!

Toen mijn bestelling klaar was kon de Patron weer lachen. Ik lachte terug en maakte dat ik weg kwam.

15 thoughts on “Het jaar van de Draak

  1. Altijd goud eerlijk, die kleintjes…;o)

    De Chinese jaartelling is ons ook nog een een paar duizend jaar vooruit. Dus dat moet een geruststelling zijn voor iedereen die zich zorgen maakt over 2012. Hanteer de Chinese telling en dat jaar ligt al zo’n 2700 jaar achter ons…;o)

  2. Ik ontving vanmiddag ook weer 2 kaarten, aan één kaart was een plastic zakje bevestigd, met daarin een penny voor “good luck” . Ontzettend lief van dit 16-jarige meisje. De andere schrijfster vroeg munten uit Nederland, ik zal wat opsturen. De kaarten hangen op een mooi plekje, en idd, de achterkant is zo fraai, zulke mooie postzegels! Iedere kaart is volgeschreven, heerlijk…Ik geniet ervan!

    Heerlijk chinees-verhaal, kinderen….

  3. haha, ja met kinderen sta je regelmatig voor aap! wat een draakjes 🙂
    ( grappig: we wonen in dezelfde woonplaats, kan niet missen met bellestein en de lindenhorst ;).
    ot: leuk dat je op mijn weblog was. we hebben al eerder terriers gehad, de vorige is ruim een week geleden overleden, we weten dus wat we in huis halen 😉

  4. Hoi Karin, jammer als je kaarten niet kunt traceren. Ik zet de ID er altijd 2x op, sommige landen stempelen nogal enthousiast. Ik las op het forum dat kaarten naar Belarus ( Wit Rusland) vaak niet aankomen. Ik heb er ook kaarten die al lang onderweg zijn: naar Rusland en Taiwan.
    Ik wist niet dat ze na 60 dagen verliepen, dat is wel prettig, ik vroeg het mij al af hoe dat zou gaan als kaarten niet aankomen.
    Leuk naar Londen, heerlijk!

Geef een reactie

