Matlock (Peak District)

Te donker voor de camera.

Redelijk goed voorbereid waren we onderweg. We hadden we er niet aan gedacht het adres van B&B Ellen House in Matlock mee te nemen. Ad had gedacht dat hij de op Google Earth bekeken plattegrond wel uit zijn hoofd kende en er zo naartoe zou rijden, ik was afgeleid geraakt toen ik bezig was mijn lijstje te maken. En waar is dan de Tourist information als je ze nodig hebt. Ad sprak een paar wandelaars op de stoep aan. Ze hadden geen idee maar het waren jonge mensen met een smartphone; ter plekke werd het adres voor ons opgezocht. In de auto tikte ik het in in de MIO, het was nog maar 734 m. Over de brug en dan de doodlopende straat omhoog in.

Een uurtje later stond de auto al helemaal vastgevroren op de helling. Ad wilde ons Vauxhaultje wat rechter tegen de stoep zetten: tevergeefs. Landlord John stelde hem gerust, ze woonden aan het eind van een doodlopende straat, er kwam bijna niemand langs.

Het was maar 5 minuutjes lopen het centrum in. Er zou een Thai zijn en een Italiaan en aan het eind van de straat de favo kroeg van John en Ellen; ‘The Boat House Inn’. Met een stevige trek gingen we op stap en we kwamen niet voorbij de het Thaise restaurant, “Thailand No.1” Alles lekker geweldig en niet duur. Alleen aan toetjes deden ze niet. Ach goede reden om even iets te gaan drinken in The Boat House.

Een prachtige typische Engelse kroeg. Kruipdoorsluipdoor indeling, heel erg dikke muren. Achteraan tegen de muur, zover weg mogelijk van een kolenvuur dat mij te warm stond te loeien hadden we een cider, eindelijk een gelegenheid om mijn dagboek bij te werken. Ik had het net af toen boven ons hoofd de Flatscreen aanging en de keihard tune van een vreselijke Tom Cruise film begon te loeien. Hoogste tijd om naar onze kamer te gaan. Demonstratief pakten we alles op en rekenden we af.

Glaasje whisky gaat er bij mij ook goed in.

Geef een reactie

