Return to the plugholes (Peak District)

(Nottingham) een bord bij het kasteel.

Gelukkig was het deze keer niet zo warm in ‘the Boat House Inn’ in Matlock. We zochten een plek, nu niet pal onder de flat screen tv. Het dagmenu op het bord zag er belovend uit. ‘Poached trout’ daar hoefden we niet lang over na te denken. Ik haalde mijn schrift te voorschijn om de gebeurtenissen van die dag op te schrijven. ½pintje Cider erbij, wat wil een mens nog meer. Aan de bar achter mij werd aan een installatie gewerkt. Opeens werd ons verteld, vanavond is het Karaoke avond, vinden jullie dat niet erg? Ik begreep eerst niet waarom ze het ons vroegen, en nee, ik zag geen probleem. Het leek me zelfs wel leuk. Verrek, opeens wist ik het weer, gisteravond waren we demonstratief vertrokken toen op eens Top Gun boven ons begon te schetteren.

Temperaturen waren nog steeds fiks onder nul terug naar het B&B. Zou het de volgende dag echt radicaal dooien? Ik geloofde er niks van.

Verloren ..... hopelijk weer teruggevonden?

zondag. Ad had beloofd dat we zouden gaan wandelen. Hij had daar allang spijt van zjin belofte maar ik wist waar heen: The plugholes bij de Ladybower. Een stuwdam waar je over de dam kan en dan het bos in.

Het Ladybower reservoir vanaf de stuwdam.

Een nachtje dooi bleek onvoldoende. De stuwdam was bewandelbaar, ook befietsbaar aangezien we door diverse moutainbikers ingehaald werden maar na 10 min op het pad in het bos bleek het nog een ijsbaan te zijn. Terug, tijd voor koffie in ‘the Yorkshire Bridge Inn’

Een ijsbaan. Wat jammer nou!

4 thoughts on “Return to the plugholes (Peak District)

Geef een reactie

