Improviseren met een etiket – Pesto Rosso

Jongste zoon heeft uitgesproken voorkeuren. Een nieuwe was stokbrood met pesto rosso. Zelf vind ik de groene Pesto alla Genovese veel lekkerder en die had ik ook wel zelf gemaakt. In de rode had ik me niet verdiept. Echter als een puber in de groei het als broodbeleg gebruikt is een potje van 130 gram zo leeg. Zullen we het zelf maken? Zoon had geen idee. Ik keek eens op het etiket. Zongedroogde tomaten natuurlijk, cashewnoten, pecorino kaas, basilicum, olijfolie en knoflook.

Mijn kleine allesmaler. Ook geschikt voor Guacamole, Hummus, en andere dipjes.

vlnr; pecorino schapenkaas, verse peterselie, zongedroogde tomaten in olie, cashewnoten, pijnboompitten en verse knoflook

Een en ander eenvoudig in de keukenmachine stapelen.

De kaas bleek de 'hardste noot'.

Heerlijk op brood, vers danwel geroosterd.

Mijn oordeel? Veeeel lekkerder dan de vlakke drab uit het potje.

8 thoughts on “Improviseren met een etiket – Pesto Rosso

  1. zelfgemaakt is altijd lekkerder dan de universele smaak
    van de fabrikant

    ik heb zelf een fobie voor dit soort keukenapparaten
    het lijkt me zo´n gedoe om het schoon te maken
    heb thuis alleen een staafmixer, ooit aangeschaft voor
    het pureren van babyprutjes

    • Met dat deel van de staafmixer waarrmee je de babyhap maakt kun je ook pesto en guacamole maken.
      Schoonmaken? Drie delen onder de kraan als je nog meer wil maken, anders hebben wij een afwasmachien (die doet het zuiniger dan de handafwas). Het is maar een klein dingetje, na gebruik staat hij gewoon op een hoekje van een plankje in de kast.

      Ik ben ook huiverig voor keuken apparaten maar met deze ben ik erg in mijn sas. Hij mag geregeld aan de bak. Ook zoonlief maakt tegenwoordig hummus.

  2. Ik krijg meteen honger, maar ik had al besloten om vandaag eens kaasfondue to maken (De laatste keer dat ik dat gegeten heb was vele jaren geleden in Bangkok (of all places). Dus strakjes door de sneeuw naar de staatsdrankwinkel baggeren voor een droge Riesling of zoiets, wat ciabatta of stokbrood bij de buurtsuper, de kaas hebben we al. Mjam.

Geef een reactie

