Pimpmeesje tikt tegen het raam, Tin tin tin, “Laat mij erin, laat mij erin!”

Al dagen lang vliegt er een pimpelmees tegen ons raam. Ze nestelen recht tegenover in een nestkastje dat tegen de schuurmuur hangt.

Vandaag was ik met camera in de aanslag klaar gaan zitten om het foto vast te leggen. Maar wie kwam er langs om mijn plannen te dwarsbomen?

Altijd op zoek naar aandacht, aandacht en nog meer aandacht.

Het leek haar wel leuk om het samen te doen, ik was er niet zo ^%@#!*! blij mee.

Een paar boze woorden van mij waren nodig om haar ervan te overtuigen dat ze vandaag maar eens alleen op de bank ging liggen en dat ronkend op schoot zitten er “Nu even NIET” in zat. De verwijtende blik vanaf de bank negeerde ik.

Het blijft een leuk gezicht een pimpelmees op je deurknop.

Terwijl ik naar de tekst van het Roodborstje zocht ontdekte ik bij toeval waarom de  pimpelmezen tegen ons raam vliegen.  Op een Vroege Vogels forum las ik dat het om territorium gedrag gaat . Meneer Pimpelmees ziet zijn spiegelbeeld in de ruit ….. en probeert die indringer weg te jagen.

8 thoughts on “Pimpmeesje tikt tegen het raam, Tin tin tin, “Laat mij erin, laat mij erin!”

  1. Waarom zijn pimpelmeesjes niet pimpelpaars? Het woord pimpla betekent in het Zweeds ijsvissen en vandaag is net de ijsviscompetitie in Tornio, maar in het Fins betekent pimpla iets hééél anders (ongeveer net als poes in het Nederlands) en wordt ijsvissen pilkkaa genoemd. Vrije associaties bij dit blogje…

  2. I love your cat. We have a calico cat also. She is very fluffy, lots of hair and has a mean streak. haha.

  3. De dierenhuisvesting heb ik weer doorgenomen.
    De pimpelmeeskasten zijn gecontroleerd, van plaats veranderd en zo nodig vervangen.
    Voor vlinders, bijen en hommels is er nu ook huisvesting.
    En er is zelfs een echt egelhuis in de tuin bij gekomen.

    Dit jaar geen pimpelmezennest maar wel heel veel pimpelmezen in de tuin.
    Ik ben benieuwd of de dierenhuisvesting volgend jaar veel bewoners heeft.

    Vrolijke weekendgroet

Geef een reactie

