Huisdier nuttig?

Gisteravond laat. Manlief naar een congres. Voor het afsluiten wil ik Luna-van-de-buren naar buiten doen. Maar ik laat me door een paar smekende kattenogen overhalen haar op haar ‘plekje’ (een wollen lap op de bank) binnen te laten slapen.

Op zolder lig ik in bed. Ik hoor rare geluiden. Zou een van de buurkinders om 23:55 iets uit zijn muur aan het krabben zijn? Dan verplaatst het geluid zich naar een ander deel van de zolder. Ik kan er niet omheen, er loopt een beestje tussen de dozen. Hij loopt niet alleen, hij krabt en knaagt en maakt herrie. Eén minuutje lig ik te balen tot het kwartje valt: de muizenbestrijdingsdienst ligt beneden op de bank. Vanaf de overloop roep ik haar, en het geluid van snelle poezenvoetjes gaat in een keer door naar de zolder slaapkamer linea recta naar de ruimte waar de muis het laatst gehoord is. Zeker 5 minuten blijft ze daar, ik hoor niets meer.

Mooie kans voor Luna om eens een nachtje op mijn bed te liggen lijkt het. Niets is minder waar. Binnen 5 minuten loopt ze te mauwen voor een gesloten deur op de 1e verdieping. Blijkbaar is ze niet in de mood voor rustig ergens gaan liggen spinnen. Alsnog stuur ik haar naar buiten.

Terug in bed hoor ik niets meer, ook geen beestjes achter de dozen……

7 thoughts on “Huisdier nuttig?

  1. Op school mag ik geen kat houden. Allergie en zo. Dus nu staan er overal door het gebouw doosjes met zeer zwaar gif. Maar muizen zie ik niet meer.

Geef een reactie

