Aan boord van de Princess Seaways (november in Schotland II)

Ik blijf het leuk vinden reizen per boot

Ik blijf het leuk vinden reizen per boot

Aan boord van de Princess Seaways gaan we niet meer naar het diner. Veel te duur voor niet echt bijzonder eten. Heb je het DFDS buffet één keer meegemaakt dan weet je genoeg. Toch ga ik in de Bake’n Coffee een broodje halen. Ik wil de BLT (Bacon/Lettuce/Tomato sandwich).
“Only for the moony”  krijg ik te horen. Only for the money? Natuurlijk ga ik betalen, ik kijk haar niet begrijpend aan.
“Only for the moony” herhaalt ze nog eens en dan begrijp ik het; Only for the Morning , alleen ’s morgens. De bagel die ik bestel smaakt alsof hij niet helemaal gaar uit de oven gekomen is, vervolgens meteen belegd, in plastic verpakt in de koeling gelegd is en daar minimaal 24 bewaard. Achteraf spijt het me dat ik de bagel opgegeten heb. Voor de koffie probeer ik gewoon zwarte koffie, dat bevalt mij goed. Beter dan de cappuccino van 99% melk met een scheutje vage koffie.

De boot naar Newcastle doopten we al eerder om tot de uitslaapboot, ook deze keer krijgen we er ‘gratis’ een uur bij, pas om 10:15 komen we aan. We raken er aan gewend. Het is prachtig weer als we Newcastle doorrijden. We moeten pal naar het Westen en die route leidt ons dwars door de stad. Ad rijdt. Met de gps rijden we zo naar Dailly. Op de passagiersstoel geniet ik van het uitzicht en probeer het mooie licht op foto’s vast te leggen. De route gaat langs ‘the sheep trail’ in Galloway Forest Park, een prachtig gebied.

Onderweg

Onderweg

IMG_4394 IMG_4401 IMG_4402 IMG_4430 IMG_4431 IMG_4435 IMG_4436 IMG_4439 IMG_4445 IMG_4452
Holiday park Brunsten Castle vinden we zonder problemen, alleen van de twee recepties die het heeft kiezen we prompt de verkeerde. We hebben een leuk huisje in een rijtje waar ze allemaal hetzelfde lijken. We hebben buren, al zien we ze niet. Op de oprit pal naast de onze staat een kleine rode Renault die duidelijk beter tijden gekend heeft. Een roestige barrel dat het zonder tankdop moet doen.

IMG_4476

Met wifi – binnen kreeg ik sowieso geen connectie, één morgen kreeg ik ’s morgens vroeg op de veranda de kleine laptop online. Gelukkig ga ik niet op vakantie om te kunnen internetten.

Ons huisje heeft zowat alles. Er is een DVD speler, maar waar zit het laatje? We kijken aan alle kanten, het lijkt er niet te zitten. Ook geen knopje waarmee het laatje open gaat. Dankzij Open/Close op de afstandsbediening gaat het laatje open. Nooit zag ik zo een dun laatje.

3 thoughts on “Aan boord van de Princess Seaways (november in Schotland II)

Geef een reactie

