Bril weg?

Hoog?

Hoog?

In een opwelling waren we de woensdag voor Hemelvaartsdag met de motoren naar Cochem gereden. De volgende dag liepen we door het stadje met nog een paar uur over voor we gingen eten …. Ik wilde in de stoeltjes lift, mijn hoogtevrees testen.

Snel gingen we in de stoel zitten, en scharnierde de beveiliging annex voetensteun naar beneden. Een akelig krakend geluid volgde. Ik wist meteen dat het mijn brillenkoker in mijn jaszak was die daar aan gruzelementen ging.

Ik viste de brokstukken uit mijn zak. Wonder boven wonder was het kleine blauwe brilletje waar ik aan gehecht ben nog heel. Brillenkoker was een totall loss. Ach, thuis had ik er nog een.

Ik noem dit totall loss

Ik noem dit totall loss

Gisteren reed ik op mijn motor door de stad. Mooi weer, zonnebril op, gewone bril in een brillenkoker in mijn zak. Na een paar winkels deed ik mijn zonnebril op, gewone bril in koker in mijn zak en reed naar een winkel in het centrum. De stad is auto en motor onvriendelijk geworden, dus ik moest een fikse omweg rijden om bij de ingang van de Nieuwstraat te komen. Aangekomen bij Jan Sikkens Lappenland, kon ik mijn brillenkoker met bril nergens meer vinden. Na de tanktas drie keer doorgespit te hebben wist ik het zeker; ik was hem kwijt. Verloren.

Zoeken. De laatste straat is één-richtings-verkeer, gewoon terugrijden was niet toegestaan. Er zat niets op dan dat ik linea recta terugging naar de vorige winkel waar ik mijn zonnebril opgezet had. Wellicht lag het daar op de stoep?

Njet. Optie twee was de route nog een keer rijden.

Langs de Vechtstraat,
Hanekamp,
Luttenbergstraat,
Burgemeester van Rooijensingel,
Emmawijk,
Willemskade,
Pannenkoekendijk,
Hofvlietbrug,
Schuttevaerkade,
Dijkstraat,
Buitenkant.
Hoe verder ik reed hoe pessimistischer ik werd.
Eindelijk het laatste stuk,
de Nieuwstraat.

Daar lag,
midden op de straat mijn kleine groene brillenkoker. Vies en verfomfaait. Zo snel als ik kon stapte ik af, griste mijn koker van de straat en parkeerde ik langs de kant. Zou het brilletje ook deze aanslag overleefd hebben?

IMG_5545b

Vies, verfomfaait maar nog heel …..

IMG_5546b

Ziet er slecht uit….

Helaas, waarschijnlijk is er een autoband overheen gereden. Beide glazen hebben een grote barsten. Het montuur is nog wel een geheel maar volledig ontzet. Ik ga zeker bij de opticien hier in Zwolle die eerder mijn bril wist te repareren langs om te vragen of hij er nog wat mee kan…….

2 thoughts on “Bril weg?

  1. Ik heb ook heel vaak gedoe met mijn brillen. Laatst op Tenerife een dure zonnebril op scherpte laten liggen. kwamen we thuis pas achter. Toen we vijf jaar later weer bij dat hotel kwamen, hadden ze de bril niet eens bewaard. 😉

  2. Wat een leuke groene hoes.
    Maar wat een gedoe met brillen. Ik draag al vanaf mijn 3e jaar een bril, maar gelukkig nooit dit soort gedoe. Wel heel andere: tegenwoordig geen goed montuur meer kunnen vinden wat bij mijn gezicht past.
    ’t Is wel een mooie die je daar gehavend laat zien.

Geef een reactie

