African flower in blauw

African flower in blauw

70 x 66 cm

Een tijdje geleden ontdekte ik Internet als bron van handwerk ideeën. Haalde ik vroeger mijn inspiratie uit handwerk boeken en -bladen, nu ‘blader’ ik door Pinterest. Ge-wel-dig! Alleen is het juist vertalen van de Amerikaanse haaktermen en afkortingen naar het Nederlands nog een pittige uitdaging. Halleluja voor de patronen waarbij de steken getekend zijn en de stap-voor-stap tutorials.

chain = kettingsteek; single crochet = vaste; double crochet = stokje

Google ‘African flower crochet’, kies voor afbeeldingen en je krijgt een bont scala een ideeën. Dat wilde ik ook!

IMG_3943b

Oktober 2012. Hier nog met de onregelmatige rand.

Met deze afwerking heeft hij maanden in de kast gelegen. Maar ik was niet tevreden en vorige week heb ik de rand uitgehaald, acht halve zeshoeken gehaakt en in die aan de lange zijde vastgezet. Daarna heb ik een paar randen vasten gehaakt, waarbij ik de punten van de zeshoeken met halve, hele en dubbel stokjes gelijkmatig ingevuld heb.

???????????????????????????????IMG_5615b

4 thoughts on “African flower in blauw

  1. Dat pinterest is voor mij nog altijd een doolhof, ik kijk er niet meer hoor.
    Leuk dat jij er nog wel wegwijs in kunt worden.

    Is dit nu je deurmat?
    Waar heb je dat naam etiketje laten maken?
    Dat vind ik erg leuk.

    • Bedankt voor de link.
      De verzendkosten voor dat stapeltje labels vind ik nogal prijzig.
      Ik doe het maar niet.

      Ik bedoelde dat het kleedje je deurmat is, niet wat er onderligt, het was een grapje.

Geef een reactie

