Op de motor

Wij zijn allang weer thuis na onze eerste motortocht naar Duitsland. Strikt gesproken was het de tweede keer dat ik de grens overging, een week ervoor op zijn we naar een Sauna bij Epe bij Gronau gereden, net over de Duitse grens. 80 km of zo met mooi weer. Leuke tocht, niet echt spannend.

Vlak voor de voorjaarsvakantie had Ad bedacht dat we een paar daagjes naar Cochem konden gaan. Hij weet die route uit zijn hoofd, en voor mij zou het mooie oefening zijn. De afstand is te doen op een dag, alleen zitten er op het eind zit de afdaling naar Cochem met een paar echte haarspeldbochten. Dat laatste leek me helemaal niks (ik wist nog van een autorit naar Cochem dat het laatste stuk de stad in een lange stijl dalende kronkel bocht was).
Helaas, na een oefen rit naar Amsterdam sloeg de rugpijn die Ad al maanden teistert hard toe, hij wilde niks meer. Die week werd niet meer over gepraat. De rugpijn zakte. Een week later, herinnerde ik hem nog eens aan zijn eigen voorstel. De volgende dagen zou hij vrij zijn i.v.m. met hemelvaart.

8:00 uur was het en Ad zat in naar-het-werk routine. De diepe denkfrons bevestigde me dat hij geen zin had. Jammer. Vervelend dat hij mij eerst overgehaald had (in eerste instantie durfde ik het nog niet aan) en dat hij nu het nu doodzweeg. Daar liet ik het bij.
8:30 vraagt hij ineens of ik er voor voel om vandaag al te gaan? Een paar seconden ben ik sprakeloos over deze ommezwaai. I.p.v. dit uit te gaan spitten besluit ik er voor te gaan;
“Jawel! Lets do it!” Hij belt direct zijn werk voor een vrije dag. Ik haal een extra beltegoed, geld voor zoon die op het huis zal passen. In een tasje gaan de ‘bare nessessieties’, zoals deo, tandenborstel & tandpasta, schone onderbroek, T-shirt. Camera, zonnebril, fleecevest en flesje water mogen in mijn rugzak.

10:05 rijden we weg over de A50 naar het Zuiden.
11:41 zitten we in wegrestaurant Malden aan de A73 voor een koffie met hartig broodje.
± 13:00 pauze bij een Duitse Rastätte
15:22 parkeren we de motoren voor de “Verkehrsamt Information” van Cochem.
???????????????????????????????

Geef een reactie

